Der er i dag rigtig mange, der kaster sig over alle de muligheder, der er at finde online. Her er det muligt på ganske kort tid og for få penge at åbne en forretning og på den måde arbejde for sit eget levebrød og for det, som man virkelig brænder for. Dog er der særligt nogle målgrupper, der kan være svære at få fat på online - og det kan begrænse de online drømme.
For mens de unge er alle steder og agerer hurtigere, end mange af os kan være med til, så er der en hel ældre generation af for eksempel pensionister, som det kan være svært at fange.
Med den rette strategi med lead generering er alt dog muligt online.
Hvor er din målgruppe?
For dig handler det blot om at dykke ned i din ældre målgruppe og afklare, hvad de bruger det online univers til. Måske er de på Facebook, fordi de her kan holde kontakten til venner og bekendte og samtidig følge med i, hvad naboen foretager sig, og derfor kan det være ideelt at bruge en del af dit marketingbudget på lead ads på Facebook. Eller også er de på Google, hvor de jævnligt søger de hjælpemidler og andre goder samt glæder, som de behøver i deres hverdag. Og derfor er det nok nærmere Google Ads, du skal kigge mod og bruge en større del af dit budget på.
Og skal det være en smule mere fysisk, kan du kigge mod andre muligheder for at få fat på dine leads.
Elsker de at rejse, kan du måske indgå et samarbejde med rejse-sites, spiller de golf, skal du måske være synlig på banen, eller er de på campingpladsen, er det måske tiden for dig at trække i camping-habitten.
Søg professionel hjælp
Uanset hvad, så er der mange aspekter, som du bør overveje, når du opstarter en strategi for leadgenerering, og derfor kan det være en fordel at søge professionel hjælp. Det kan fx være hos et bureau med erfaring inden for området.