Fik regning på 146.000 kroner - for at køre en tur i regnvejr

Bil og motor

26/04/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Nu er spørgsmålet så, om skaden overhovedet er deres skyld.

Et par fra Edinburgh siger, at de er "i chok" over, at Tesla gav dem en regning på 17.000 pund (knap 146.000 kroner) for at reparere deres batteri, der blev "beskadiget af regnen".

Johnny Bacigalupo og Rob Hussey fortalte, hvordan de er blevet konfronteret med den massive regning, da deres elbil til £60.000 (ca. 514.000 kroner) holdt op med at fungere, da den skotske hovedstad blev ramt af ekstremt vejr i sidste uge.

Efter en "frustrerende" korrespondance med selskabet, som kan prale af Elon Musk som sin største aktionær, siger parret, at de stadig bliver bedt om at betale £17.374 på trods af, at de ikke mener, de har begået nogen fejl.

Aftenen, det hele handler om

Johnny og Rob forlod deres hjem nær Baberton for at tage til en populær restaurant i byens centrum sidste lørdag. Selvom de ankom uden problemer, siger de, at deres bil ikke ville starte, da de forsøgte at forlade stedet efter at have nydt deres måltid

De siger, at de ventede næsten fem timer på vejhjælp fra Tesla-support, og de har stadig ikke set deres luksusbil, siden den blev kørt væk fra siden af ​​vejen den aften.

Johnny sagde til Edinburgh Live: "Jeg kan helt ærligt talt ikke tro, at dette er sket. Da jeg først fik opkaldet, troede jeg, at vi ville få en regning på £500 eller £1000 (hhv. 4300 og 8600 kroner). Når de så sagde over 17.000 - det er helt uanstændigt. Mit hjerte hoppede et slag over, ærligt talt."

"Vi gik ud og spiste middag og kørte vores bil til Frederick Street. Det var klart, at det var vådt med vejret i sidste uge, men jeg kan ærligt talt ikke huske nogen store vandpytter eller sådan noget. Det er ikke sådan, at jeg kørte min bil gennem Cairngorms (nationalpark i Skotland, red.).

"Efter middagen ville bilen bare ikke bevæge sig. Til sidst måtte vi kontakte Teslas Vejhjælp - omkring kl. 22."

"Efter et par irriterende vanskelige yderligere opkald og et mislykket afhentningsforsøg, blev vores bil afhentet af et firma, der var egnet til Tesla-afhentning og leveret til Tesla Edinburgh omkring kl. 1 om natten."

"Efter klager fra mig modtog vi et opkald om onsdagen kl. 17.30 om, at batteriet var beskadiget på grund af vandindtrængning, og at det desværre ikke var dækket af batteriets 8-årige garanti, så reparationen ville være omkring 17.000 £. Ønskede jeg at fortsætte? Jeg var forbløffet og kunne ikke rigtig finde ord"

Var batteriet sænket i vand?

John siger, at han udfordrede repræsentanterne fra Tesla om, hvorvidt han eller Rob var skyld i skaden, og han hævder, at han fik at vide, at det var et vejrproblem.

Han fortsatte: "De sagde, at batteriet har været nedsænket i vand. Hvordan kan det være vores skyld?"

"Efter endelig at have talt med en manager, fortalte han mig, at der var vand i det, fordi vejret i Skotland har været så dårligt. Det var problemet. De sagde, at det ikke nødvendigvis er min skyld, men det er heller ikke Teslas. Han mindede mig om, at der var en gul vejradvarsel i nogle dele af Skotland."

"Jeg pressede ham på det her og sagde, at jeg aldrig har hørt eller oplevet nogen lignende. Han sagde, at det kan ske med Range Rovers og Mercs, men jeg køber den bare ikke. Til dato har det været en katastrofe af en tjeneste, og stressen og bekymringen over dette er ulidelig. Jeg sagde til manageren, 'så jeg forstår, at Teslaer er uegnede til formålet i Skotland?'"

Edinburgh Live har set korrespondance mellem parret og Tesla, som bekræfter regningen på £17.374.