Spiste på McDonalds parkeringsplads: Blev det dyreste besøg i hans liv

Udland

23/1/23 | 12:31

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Kathrine Frich

Manden endte med at få hele to parkeringsbøder

En McDonald's-kunde er blevet rasende efter at være blevet givet en bøde på 100 pund (845 kroner) for at tage for lang tid om at spise sin mad på parkeringspladsen.

Det skriver Mirror

Shapour Meftah havde besluttet at møde sin bror på fastfoodrestauranten, men blev chokeret, da turen blev "den dyreste McDonald's", han nogensinde har haft. Han havde parkeret sin bil uden for McDonald's på Newmarket Road i Cambridge efter at have bestilt "en hel del mad" og tænkte intet over det, før han modtog to bøde med posten fra et privat parkeringsfirma et par dage senere.

UK Parking Control hævder, at Shapour oversteg de 90-minutters parkering, der er tilladt for McDonald's-kunder på parkeringspladsen.

Fordobles indenfor en uge

De udstedte ham to bøder for to besøg om aftenen henholdsvis den 4. januar og den 6. januar 2023. Afgifterne kom til i alt til at løbe op i 845 kroner, og hvis Shapour ikke betaler dem inden for en uge, vil de stige til det dobbelte.

"Det var parkering fra helvede - den dyreste McDonald's, jeg nogensinde har spist", fortalte Shapour til Cambridgeshire Live.

Han tilføjede: "Der er intet skilt ved McDonalds, der siger, at du har 90 minutter til at sidde ned, spise og gå. Du vil ikke skynde dig med dit måltid, og vi bestilte en hel del mad".

Efter at have modtaget bøderne gik Shapour tilbage til McDonalds for at se, om de kunne hjælpe, men de var ikke i stand til at gøre noget.

McDonalds vil ikke hjælpe

Han sagde: "Der er ingen måde, du kan få hjælp fra dem. Jeg prøvede at tale med dem, og de sagde, at det ikke havde noget med dem at gøre. Der er ingen måde på jorden, de vil hjælpe dig".

En repræsentant fra UK Parking Control forklarede reglerne på deres parkeringspladser, de sagde:

"Vi har parkeringsrestriktioner på plads på en række af vores restauranter, med en tidsbegrænsning for at sikre, at der er tilstrækkelig parkering til alle vores kunder."

De bestridte også Shapours påstande og insisterede på, at der var "rigtig skiltning".

De tilføjede: "Rigelig skiltning vedrørende disse begrænsninger vises tydeligt, både når du kører ind på parkeringspladsen og på forskellige lygtepæle i den. "Hvis en kunde mener, at de har fået udstedt en billet forkert, skal de appellere den i henhold til parkeringskontrolfirmaets retningslinjer". Sharpour har appelleret til UK Parking Control om at tilbagekalde bøden. Selskabet sagde, at resultatet af individuelle sager er overladt til parkeringskontrolfirmaets skøn.