Troede blot, han skulle betale lille parkeringsbeløb: Så lå der stor overraskelse i forruden

Virale historier

04/11/2023

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Emil B.

Uber-chauffør kritiserer parkeringsfirma efter at være blevet opkrævet alt for meget for fem minutters parkering. Nu kræver han erstatning.

At køre kan nogle gange føles dyrt. Bilen i sig selv, forsikringen, benzin, vedligeholdelsen. Men der er også gebyrer, som du nogle gange er nødt til at betale bare for at lade din bil stå et sted.

Og denne Uber-chauffør var rasende efter at have skullet betale en kæmpe afgift for parkering. Christopher Gallacher afleverede en passager i Glasgow Lufthavn sidste lørdag morgen (den 21. oktober) kl. 09:05, inden han blev pålagt den store afgift.

Da han forlod National Car Parks (NCP) lufthavnen, betalte han de påkrævede 40 kr., da han kun var der i mindre end 15 minutter. Den 46-årige vendte tilbage kl. 10:06 for at aflevere endnu en Uber-kunde og ventede derefter på endnu et job, der kom kun få minutter senere, kl. 10:11.

Da Gallacher derefter forlod lufthavnen igen, betalte han, hvad han antog ville være en anden afgift på 40 kr. Imidlertid var kvitteringen meget anderledes og markant dyrere. Uber-chaufføren blev opkrævet hele 400 kr.

Denne kvittering viste, at han trådte ind i parkeringspladsen kl. 09:05 og først forlod den kl. 10:15. Imidlertid rapporterer GlasgowLive, at der er beviser for, at Gallacher udførte opgaver uden for lufthavnen i den tid.

Chaufføren fortalte det skotske websted: "Jeg samlede en passager op på Meadow Park Street kl. 09:20 og fik derefter et andet job fra Gordon Street, så jeg var slet ikke i nærheden af parkeringspladsen. Jeg var slet ikke i området, og de opkrævede mig stadig 400 kr," og han tilføjede: "De registrerede mig, da jeg kom ind efter kl. 09, men registrerede mig ikke, da jeg forlod et par minutter senere. De registrerede mig først, da jeg forlod over en time senere."

Forsøgte forgæves at klage

Rasende over denne store afgift siger han, at han prøvede at ringe og klage, ringede til NCP 15 gange om mandagen, men fik intet svar. Gallacher har kritiseret det som 'åndssvagt' og kaldt parkeringsselskabets service 'skandaløs': "Jeg var nødt til at stoppe med at arbejde for at ringe til dem, og jeg var i telefonen i 45 minutter, inden de endelig svarede, og det var et udenlandsk nummer, der sagde, at der ikke var noget, de kunne gøre."

Chaufføren forklarede, at han var ude at arbejde den lørdag for at tjene penge til 'at betale en regning', men endte med at have 400 kr. trukket fra sin konto: "Med en parkeringsplads, der er tilknyttet vores hovedlufthavn, burde det være muligt at tale med nogen. Det burde ikke være så svært. Det ødelagde hele min weekend, fordi jeg var så frustreret og vred."

GlasgowLive rapporterer, at NCP senere udstedte en refusion og undskyldte over for Uber-chaufføren. En talsperson fortalte webstedet: "De 400 kr. blev fejlagtigt tilskrevet, og der er senere blevet udstedt en refusion. Vi vil gerne benytte lejligheden til at undskylde for eventuelle gener og takke kunden for at have gjort os opmærksom på dette."

Kilde: LAD Bible.