Vi er alle blevet fanget af en dyr takeout-regning fra tid til anden, men ikke næsten 6000 kroner værd.
Det skriver Mirror
Desværre var det oplevelsen for en sulten kunde, der endte med en øjenvandende regning på 5800 kroner for en burger, der kun skulle have kostet 58 kroner.
En dyr fornøjelse
Toby Wilson, 36, brugte tusindvis af kroner på vegetarburgeren og pommes frites-måltidet på madlastbilen Efe's Kebab Kitchen i York på vej hjem fra en bytur - men han opdagede det ikke, før han allerede havde betalt den store sum.
Dage senere - da han tjekkede sin bankkonto og bemærkede, at den var markant lavere end forventet - henvendte han sig til forretningsindehaveren Ahmed Abdullah, og blev frustrerende nok bedt om at kontakte sin bank.
I 2023, en måned efter købet af burgeren i december 2022, var han og sælgeren stadig i en uoverensstemmelse angående muligheden for at få en refusion. Toby sagde, at han ikke mente, det var svindel, men delte, at det havde forårsaget ham masser af "stress", selvom det oprindeligt var "sjovt".
Han sagde endda, at hans bank bad ham om en kvittering, men han havde ikke en, fordi "ingen gennem en kvittering for sådan noget."
"Jeg har et boliglån og regninger, der skal betales. Det er bare meget bekymrende. Pointen er, at pengene er mine, og det er et betydeligt beløb", delte han.
Forretningsindehaveren Ahmed Abdullah fortalte en lokal avis, at han ønskede, at Toby talte med hans bank af sikkerhedsmæssige årsager og tilføjede: "Dette er den rette juridiske måde".
Nægter at give penge tilbage
Toby sagde, at han var rejst til York for at mødes med venner lige før jul sidste år og havde købt det dyre måltid omkring kl. 23, og han sagde endda, at han ikke drikker, så det var ikke en beruset fejl.
"Jeg var ude den 23. december til en slags venners genforening," sagde han. "Vi bor alle forskellige steder i landet, men vender tilbage til York. Vi mødes hvert år. Jeg drikker ikke. Måske ville det være anderledes, hvis nogen var beruset og bare tumlede ind for at få en kebab og fik det hele galt. Men det er bestemt ikke tilfældet. Jeg bestilte bare en vegetarburger og pommes frites, og jeg kiggede på min bankkonto et par dage senere, og jeg tænkte: 'Hvad sker der? Det er markant lavere. Det var som: 'Nej, det kan ikke være rigtigt!' Toby bad sin ven om at kontakte hr. Abdullah for at spørge, om han kunne få refunderet de penge, han havde betalt."
Men efter at parret havde udvekslet beskeder, hævdede Toby, at hr. Abdullah ikke nægtede at give pengene tilbage, men i stedet rådede ham til at tale med hans bank. Toby sagde om samtalen, han havde haft med sin bank: "Som et stort konglomerat har de regler at følge og sådan noget. Jeg forklarede historien for dem, og de skal i det væsentlige have ham til at sige 'Ja, det er sket.'
"Jeg har arbejdet i hotelbranchen, så jeg ved, hvordan disse ting fungerer. Jeg ved, han ville kunne se det i sine konti og hvad den transaktion ville relatere til. Det ville ikke relatere til noget, fordi jeg ikke betalte 5800 kroner for en vegetarburger. Han ville kunne se det."
Mangler bevis
Toby var forbløffet over, at han formåede at bruge tusindvis på et burger- og pommes frites-måltid, der kun skulle have kostet ham nogle få kroner. Han sagde: "Nogle gange kigger jeg stadig på det nu og tænker 'Var det virkelig det?' Jeg kiggede på bankoverførslen, og den har navnet på hans virksomhed.
"Det er ikke, som om det er et forkert nummer. Det er blevet betalt via Apple Pay. Du kan se, at det går ind på hans bankkonto. Hvis det var £50, kunne jeg måske sige 'Ved du hvad, du behold det bare, jeg er ligeglad med stressen.' Men det er er et meget stort beløb."
Hr. Abdullah oplyste, at han på det tidspunkt var i samtaler med sit kortmaskinefirma for at se, om de kunne fremskaffe bevis for, at 5800 kroner af Tobys penge kom ind på hans konto. Han sagde: "Jeg taler med dem for at bevise, om pengene er i min konto eller ej. Hvis de beviser det, eller hvis de ikke beviser det, vil jeg fortælle ham det."
I februar 2023 rapporterede The Daily Mail: "Mere end en måned senere vil Toby endelig få sine penge tilbage efter forløbet."