New York Times har fået information fra en kilde, der fortæller, at Meta som står bag Instagram og Facebook overvejer betalte abonnementer.
Det skriver tag24
Tjener på alle brugere
Meta har ikke villet kommenterer på rapporten om de kommende betalingsabonnomenter, derfor vides der endnu ikke særligt meget om dem.
Det er også endnu uklart hvor meget et abonnement eventuelt vil koste, rapporterer avisen.
I det seneste kvartal havde Facebook alene en indtjening på 17,88 dollar pr. bruger i Europa, primært fra reklamer.
En reaktion på databeskyttelsesloven
Meta overvejer at introducere betalingsabonnementer som reaktion på ændringerne i databeskyttelseslovgivningen i Europa.
Efter domsafgørelser og reguleringer er det nu blevet fastslået, at data fra forskellige tjenester kun må kombineres under én koncern med udtrykkelig godkendelse fra brugerne.
Meta mener, at en annoncefri version muligvis kunne afhjælpe bekymringer hos reguleringsmyndighederne, ifølge "New York Times".
Indtil nu har koncernen altid afvist betalte abonnementer med begrundelsen, at dens tjenester skal være tilgængelige for alle brugere.