Netto, Bilka og Føtex er gået i gang med at sænke priserne.
Det fortalte Salling Group, der ejer de tre supermarkedskæder, torsdag i et interview med B.T..
Samtidig satte de også navn på 31 mejeriprodukter, som helt konkret bliver ramt af snarlige prissænkninger.
Spol så frem til i dag, fredag. Der kan du læse stort set den samme historie.
Der er faktisk kun en enkelt ting, der er ændret: Supermarkedet.
For B.T. har nemlig talt med Rema 1000's kommunikationschef, Jonas Schrøder, fredag morgen, og han bekræfter overfor mediet, at Rema 1000 ligeledes er i gang med at sænke priserne - på de samme produkter.
Forklaringen findes tidligere i forsyningskæden
Årsagen til, at det netop er mejeriprodukterne, der snart vil blive billigere for danskerne at købe, er, at Arla har sænket prisen for supermarkederne. Derfor har supermarkederne mulighed for at sænke deres egne priser.
Rema 1000's kommunikationschef kan dog ikke helt dy sig for at stikke lidt til konkurrenterne i Salling Group.
I artiklen torsdag lød det nemlig fra Salling Group, at prisnedsættelserne på mejeriprodukterne bliver starten på en bevægelse, så danskerne godt kan begynde at glæde sig til flere prisnedsættelser 'i ryk' i løbet af 2023.
Det vil Jonas Schrøder dog ikke love, selvom han lover, at Rema 1000 gør alt, de kan, for at få priserne ned, når kæden forhandler med leverandørerne.
Men som han siger til B.T.:
"Det er svært at spå om fremtiden. Jeg er imponeret over, at Salling Group kan det."
Hvilke andre varegrupper, der er de næste i køen til at få sænket priserne, vil Jonas Schrøder ikke ud med af konkurrencehensyn.