Rasende kunde påpeger fejl i selvbetjeningskasserne hos Aldi

Virale historier

22/10/2023

Foto: nitpicker / Shutterstock
Foto: nitpicker / Shutterstock

Skrevet af Mia R.

Aldi er kendt for at have hurtige kassemedarbejdere, der scanner varer med lynets hast. Men nu er det ikke hastigheden, der bekymrer kunderne - det er en fejl ved selvbetjeningskasserne, der har fået kundernes opmærksomhed.

Aldi-kunder har opdaget, at når de bruger selvbetjeningskasserne, bliver kampagnepriserne ikke automatisk tilføjet til deres køb. I stedet skal en medarbejder manuelt tilføje disse rabatter. Dette har ført til, at mange kunder muligvis er gået glip af nogle gode tilbud uden at være klar over det.

En kunde har delt sin oplevelse i en Facebook-gruppe for Aldi-fans: "Eventuelle rabatter gælder ikke automatisk på selvbetjeningskasserne. Man skal bede en af medarbejderne om at tage rabatterne med manuelt. Dette gælder for varer med %-klistermærkerne og alle multikøb osv. Jeg ved ikke, om dette er almindelig viden."

Reaktion fra Aldi og andre kunder

På trods af kundernes klager har Aldi forklaret, at medarbejdere faktisk skal indtaste rabatter manuelt ved selvbetjeningskasserne, men at feedbacken på selvbetjeningskasserne har været 'overvældende positiv'. Talspersonen opfordrede også enhver, der troede, at de var blevet fejlagtigt opkrævet, til at kontakte kundeservice. Andre kunder i gruppen syntes at være bekendt med problemet, men insisterede på, at Aldi burde opsætte skilte for at informere kunderne om denne fejl.

Effektivitet versus kundeoplevelse

Dette er ikke første gang, at Aldis effektivitetsfokus har vakt opsigt. Tidligere har kunder klaget over, at Aldis kassemedarbejdere scanner deres indkøb for hurtigt. En tidligere Aldi-medarbejder delte på Reddit, at kassemedarbejdere faktisk er blevet tidsmålt og skal opnå en vis scanningseffektivitet for at undgå træning eller endda afskedigelse. Dette høje effektivitetsniveau har været et kendetegn ved Aldi, men spørgsmålet er, om det går på kompromis med kundeoplevelsen, især når der opstår fejl som den med selvbetjeningskasserne.

Overvejelser for fremtiden

Selvbetjeningskasser er blevet mere populære som en måde at reducere ventetiden og øge effektiviteten i supermarkeder. Men som denne episode viser, kan der opstå fejl, der potentielt kan påvirke kundernes tillid og tilfredshed. Det er vigtigt for supermarkeder som Aldi at afveje fordele og ulemper ved at automatisere kundeinteraktioner og sørge for, at deres systemer fungerer fejlfrit for at sikre en positiv kundeoplevelse. Aldi, samt andre detailhandlere, skal måske overveje at investere i teknologi, der kan sikre, at kampagnepriser og rabatter automatisk reflekteres i selvbetjeningskasserne for at undgå fremtidige misforståelser og utilfredse kunder.

Historien er bragt af Daily Star og omhandler en Aldi i UK – men mon ikke det stadig er værd at være ekstra opmærksom på rabatterne, næste gang du besøger din lokale Aldi ...