Pensionist modtager 11 bøder på 17 dage: 'Jeg bliver chikaneret'

Virale historier

23/12/2023

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Skrevet af Kathrine Frich

Han betalte den første bøde, men mener ikke han skal betale de andre.

En mand, der sagde, at han modtog 11 bøder på 17 dage, hævder, at han bliver "chikaneret" af sit lokale byråd.

Det skrive The Sun.

Graham Clarke der er 82 år blev angiveligt idømt i alt 14 bøder for at køre ind i en busbane, mens han besøgte Tunbridge Wells, Kent.

Betalte bøde i første omgang

På trods af, at han hævder at have betalt bøden ved første lejlighed, siger pensionisten, at han rutinemæssigt får tilsendt nye bøder, nogle gange flere gange om dagen.

Graham Clarke var på besøg i Kent-byen, da hans GPS efter sigende ledede ham ind i busbanen.

I løbet af få dage faldt der en bøde gennem hans brevsprække.

Clarke sagde, at han indså sin fejl umiddelbart efter hændelsen, hvor han hævder, at busbanen ikke var tydeligt markeret, og han betalte bøden.

"Jeg tror ikke på at skylde nogen noget, og det er derfor, jeg betalte bøden, så snart jeg modtog det," sagde Clarke.

Gælden blev slettet

Men et par dage senere fik han endnu en bøde, med samme referencenummer og samme forseelse.

Efter angiveligt at have talt med byrådet i næsten en time, fik Graham at vide, at hans gæld var blevet udlignet.

Så han var chokeret, da den samme bøde ankom gennem hans brevsprække hver dag i de næste syv dage, hvor den samme forseelse var angivet med en anden dato.

"De blev bare ved med at komme. I går modtog jeg tre, hvilket bliver 14 i alt. Jeg er bare fuldstændig forbløffet. Det er chikane. De truer mig med fogeder og ekstra omkostninger i disse breve, men jeg har betalt bøden. Jeg har billeder af referencenummeret, der bekræfter, at jeg har betalt, og da jeg ringede, bekræftede de, at jeg har betalt," siger Graham Clarke inden han tilføjer:

"Jeg ved ikke, hvor jeg skal henvende mig nu. Det er lige begyndt at blive meget bekymrende, da truslen om, at det bliver overført til inkassoagenten, og alt hvad der følger med det, forårsager søvnproblemer. Jeg holder Tunbridge Wells Council ansvarlig, da klagelinjen er afbrudt, og den eneste måde er at tale med trafikparkeringskontoret og vente i køen, hvilket jeg gjorde i sidste uge."

Venter i kø i en time

Da han ringede til trafikparkeringskontorede endte han dog med at give op på grund af den lange ventetid.

"Jeg ventede 54 minutter en dag og igen i 38 minutter en anden dag. Jeg synes, at jeg i det mindste fortjener en undskyldning, hvis ikke kompensation for telefonomkostningerne og den tid, der er brugt i telefonen."

Nu hvor fristen på 28 dage er gået siden hændelsen, frygter Clarke, at der vil være større konsekvenser af denne misforståelse.

Han sagde: "Det er ret bekymrende, jeg er bange for, at de kommer til at banke min dør ned hver dag nu og beskylder mig for ikke at betale den. Det var min første gang i Tunbridge Wells, og jeg vil bestemt ikke tage tilbage dertil nu."

Beklager fejlen

En talsmand for Tunbridge Wells Borough Council sagde:

"Vi er meget kede af, at hr. Clarke har modtaget duplikerede breve vedrørende den samme sag. Ved undersøgelse viste det sig, at dette var resultatet af et isoleret softwareproblem. Vi har været i kontakt med hr. Clarke for at forklare dette og undskylde den nød og besvær, dette har forårsaget. Vi samarbejder med vores softwareudbyder for at hjælpe med at forhindre dette. fra at ske igen."

For at anke en parkeringsbøde er det første skridt at holde på at betale beløbet.

Det andet trin er at læse oplysningerne på billetten, så du ved, hvor lang tid du har til at udfordre, så fint.

Når du har fået en idé om, hvor lang tid du har, kan du rette en indledende appel til billetudstederen. Det kan du gøre via telefon, post eller e-mail – sørg for at medtage dokumentation for, hvorfor du mener, at du har fået en fejlagtig bøde.