Hvis du har fået nyt telefonnummer, skal du slette din MobilePay-konto: Sådan gør du

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Er du opmærksom på det?

Hvad end det skyldes, vi har fået en ny telefon, at vi får en arbejdsgiverbetalt telefon eller noget helt tredje, så sker det jo af og til, at vi skifter telefonnummer.

Men udover at udsætte os for den sædvanlige irriterende opgave med at skulle sikre os, at alle de telefonnumre, vi har i vores telefonbog, nu også er gemt, så er der også en anden ting, man skal forholde sig til.

For hvis man er en af de 4,5 millioner danskere, der bruger MobilePay-appen, skal man nemlig ind og slette sin gamle profil og oprette en ny, hvis man får nyt nummer.

Og hvordan gør man så lige det? Der er to måder.

Hvis du stadig har din gamle enhed

Ifølge MobilePays hjemmeside er den første mulighed beregnet til dig, der stadig har din gamle telefon/tablet, hvor du havde din MobilePay-app.

Hvis dette er tilfældet, skal du gå ind i appen, finde "Profil", gå til "Personlige oplysninger" og vælge "Slet din profil".

Herefter kan du oprette en ny profil på din nye enhed.

Hvis du ikke har din gamle enhed

Hvis du for eksempel har fået stjålet din telefon eller allerede har skillet dig af med den, kan du ikke selv gå ind og slette din nuværende aftale.

I stedet skal du kontakte MobilePaus kundesupport og bede om at få den slettet.

Når først det så er gjort, kan du oprette en ny aftale med det nye telefonnummer. Det gør du under "Opret en konto" i MobilePay-appen, hvor du så skal følge de trin, du bliver ført igennem.