Når Pierre-Emile Højbjerg, Kasper Dolberg, Alexander Bah og resten af det danske herrelandshold går på banen mod de forsvarende europamestre fra Spanien den 15. november i Parken, bliver det iført en ny og eksklusiv landsholdstrøje.
Som en del af et større samarbejde mellem hummel, DBU og det hummel-ejede modebrand HALO, vil spillerne bære en limited edition landsholdstrøje, der hylder styrken i fællesskabet og repræsenterer ikke kun spillet på banen, men også den tillid og det samarbejde, der binder holdet sammen og sikrer fælles succes.
”Vi er utrolig stolte over at have fået muligheden for at samarbejde med hummel og DBU om at designe en landsholdstrøje, der symboliserer samhørighed, mod og fællesskab. For os er fællesskabet kernen i både fodbold og den danske kultur, og trøjen skal minde os om, at vi står stærkere sammen end hver for sig. Med afsæt i vores egen historie kombineret med landsholdets dybe rødder i Danmark har vi designet en landsholdstrøje, der skal repræsentere en samlet enhed, der kæmper for et fælles mål – både på og uden for banen,” udtaler Daniel Struzinski, Head of HALO.
Den nye landsholdstrøje er designet i en dyb bordeaux farve og forener HALOs scandinaviske designstil med fodboldens stolte arv. Trøjens unikke mønster er inspireret af faldskærmsudspring og trækker tråde tilbage til HALOs grundlægger, Helge Petersen, der fik idéen til brandet under et faldskærmsudspring i 1981.
DBUs kommercielle direktør, Birgitte Mabeck, udtaler:
"Vi er glade for at kunne præsentere en unik landsholdstrøje, der symboliserer det fællesskab og sammenhold, som er kendetegnende for vores landshold. Fodbold handler om meget mere end spillet på banen, men også om de værdier, vi deler som nation - og den styrke, der kommer af at stå sammen. Gennem samarbejdet med HALO og hummel har vi skabt en landsholdstrøje, der forener fodboldens dynamik med modeverdenens kreativitet, og som samtidig hylder den stolthed og samhørighed, der er indbegrebet af dansk fodbold."
Fodbold og mode smelter sammen
Foruden at være en hyldest til fællesskabets styrke er den nye landsholdstrøje også en afspejling af en voksende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen. Det fortæller hummels marketingdirektør, Morten Lund.
”Fodbold har længe haft en stærk tilstedeværelse i modeverdenen, og vi er stolte over at kunne tage det næste skridt med denne landsholdstrøje. Trøjen er ikke kun et symbol på dansk stolthed og fællesskab, men også et eksempel på, hvordan fodbold og mode kan forenes for at skabe noget helt unikt. Vores mål med dette samarbejde er at gøre landsholdet mere relevant for både fodbold- og modeverdenen. Foruden landsholdstrøjen har vi derfor også designet en større livsstilskollektion, der har til formål at appellere til et endnu bredere publikum.”
Den nye limited edition landsholdstrøje fra HALO, hummel og DBU er tilgængelig på landsholdsshoppen.dk og i udvalgte danske butikker fra i dag, torsdag den 24. oktober.