Grækenland er og bliver danskernes sommer-darling. Hver eneste sommer topper Grækenland listen over danskernes foretrukne rejsedestinationer, og denne sommer ser ikke ud til at blive meget anderledes.
Faktisk forventer rejseselskabet Apollo, at hele syv ud af ti af deres rejsende vil besøge en græsk by eller ø i løbet af sommeren 2024. Det er med andre ord ikke tilfældigt, at det netop er her, rejsearrangøren udvider sit tilbud mest.
”Grækenland byder på uendelige muligheder, og det er faktisk den destination, de fleste af vores rejsende vælger at vende tilbage til år efter år. Som arrangør af rejser er det derfor også vores opgave at gøre det så nemt som muligt for vores rejsende at opleve og opdage nye aspekter af deres yndlingsland. Derfor arbejder vi hele tiden på at udvide vores tilbud til bl.a. Grækenland,” forklarer Glenn Bisgaard, salgsdirektør hos Apollo.
Rejsearrangørens katalog for Grækenland omfatter allerede hele 40 destinationer, over 700 hoteller og intet mindre end 65 unikke kombinationsmuligheder.
Denne sommer udvides den portefølje yderligere med blandt andet flere feriebyer langs den idylliske Preveza-kyst og i den kontrastfyldte og populære region Epirus på fastlandet.
Korfu får også en ny destination på kortet: Sidari, på øens nordkyst. Samtidig åbner Apollo åbner et helt nyt Mondo Selected-hotel på Korfu under navnet ”Oceanis Beach Corfu”.
Nye middelhavsfavoritter
Det er dog ikke kun i Grækenland, rejsearrangøren vækster. I Kroatien udvider Apollo sit tilbud med rejser til blandt andet Omis Riviera - et smukt område syd for Split.
Den charmerende kystby og tidligere piratby er omgivet af majestætiske bjerge og grønne skove ved mundingen af floden Cetina. Byen er kendt for sin smukke gamle bymidte med smalle gader og traditionelle stenhuse.
Også på Cypern lanceres to nye byer denne sommer, nemlig Strandbyen Paphos og storbyen Limassol.
Sidst men ikke mindst lancerer Apollo denne sommer sine egne charterrejser til både Hammamet og Sousse i Tunesien, som byder på en helt unik blanding af rig kultur, spændende historie, gastronomiske lækkerier, vidstrakte strande og naturligvis et solrigt klima året rundt.
Skræddersyede rejser til alle målgrupper
Ønsket og behovet for skræddersyede ferieoplevelser tilpasset forskellige livsfaser og personlige præferencer stiger for hvert år, der går. Udover nye destinationer lancerer Apollo derfor også flere nye koncepthoteller under Apollo Mondo-paraplyen – herunder et helt nyt familiehotel på Kreta; Caldera Beach.
Rejsearrangøren udvider desuden sit fokus på de voksne rejsende og det succesfulde Apollo Silver-rejsekoncept. Udover at introducere nye Silver-rejser til flere populære destinationer, lancerer Apollo nu også temabaserede eventuger med fokus på gastronomi, motion og dans.
”Aldersgruppen 55+ har aldrig været mere eventyrlysten eller aktiv, end de er lige nu. De vil rejse, opleve, opdage og dyrke deres interesser – både på egen hånd og blandt ligesindede. Det tog vi højde for, da vi udviklede Apollo Silver. Her er programmet lige så bredt, som valgfriheden er stor. Og samtidig indbefatter konceptet et skræddersyet aktivitets- og udflugtsprogram, seniorrejseledere og, ikke mindst, gode enkeltværelsesrabatter til dem, der rejser alene. Og hvis man fx foretrækker at dyrke én specifik interesse i løbet af ferien, vil eventugerne være spot on, fordi de giver mulighed for at dykke ned i et specifikt tema,” forklarer Glenn Bisgaard.