54-årige Charlotte er i chok over Nordea: Får næsten 12.000 kroner tilbage efter stor fejl

Foto: Tupungato / Shutterstock.com

Skrevet af Kamille Isaksen

Charlotte Holmskov får i alt 11.954,16 kroner tilbagebetalt.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

54-årige Charlotte Holmskov blev mildest tal forbløffet, da hun forleden åbnede en mail fra sin bank.

Afsenderen var Nordea, og overskriften lød: "Du får penge tilbage."

Først troede hun, det var en spøg eller måske endda en svindelmail.

Men budskabet var alvorligt og ganske ægte.

Nordea havde opdaget en systemfejl, der over tid havde ført til, at banken uretmæssigt havde opkrævet gebyrer og renter fra en række kunder – heriblandt Charlotte.

Fejlen betød, at nogle havde betalt for mange rykkergebyrer, og i visse tilfælde var der ovenikøbet tilskrevet renter på disse gebyrer.

Charlotte Holmskov på 54 år er en af dem, der har oplevet at få rykkergebyrer – ni gange endda – selvom hun ikke skulle betale dem.

Det oplyser B.T.

Charlotte fik sig et chok, da hun så mailen - mest af alt over det kunne ske.

”Jeg fik et chok, da jeg så mailen. Tænk, at der ikke er bedre styr på loven i en så stor bank som Nordea,” siger Charlotte til mediet.

Banken erkender fejlen

I mailen fra Nordea fremgår det tydeligt, at banken erkender fejlen.

Charlotte Holmskov får i alt 11.954,16 kroner tilbagebetalt.

Beløbet dækker både de fejlagtigt opkrævede gebyrer, renterne, og en kompensation, fordi hun ikke har haft mulighed for at få renter af de penge, hun fejlagtigt har betalt til banken.

Charlotte Holmskov er langtfra den eneste kunde, der er blevet ramt.

Nordea bekræfter, at de netop nu er i gang med at rette op på fejlen og tilbagebetale penge til alle berørte kunder.

For langt de fleste drejer det sig dog om mindre beløb – typisk under 100 kroner.