Arla Foods lancerer nu en Lurpak® Plantebaseret variant på det britiske og danske marked.
Investering i nye produkter er en vigtig del af Arlas vækststrategi og lanceringen af Lurpak® i en plantebaseret variant er en af faktorerne, der skal styrke virksomhedens brands på nøglemarkederne.
Det skriver Arla Foods i en pressemeddelelse.
Ændrede krav og vaner
Da flere forbrugere køber både mejeriprodukter og alternativer, sigter Lurpak® Plantebaseret mod at imødekomme de ændrede forbrugerkrav og nye forbrugsvaner.
Som markedsleder kan Lurpak® tilføre værdi både for detailhandlere og forbrugere med lanceringen af det nye produkt.
Peter Giørtz-Carlsen, CCO for Arla Foods Europe, udtaler:
"Som et landmandsejet andelsselskab vil mejeriprodukter altid være en central del af Arla. Men for at styrke positionen for vores brands og tiltrække nye forbrugere, skal vi innovere. Vi tror, der er plads til både mejeriprodukter og alternativer i en sund og bæredygtig kost, og vores nye innovation inden for plantebaserede produkter giver os mulighed for at tilbyde vores kunder det valg inden for vores brandportefølje. Den plantebaserede kategori vokser, og lanceringen af Lurpak® Plantebaseret giver os mulighed for at bringe Lurpaks kvalitet og smag til forbrugerne. Dette sikrer i sidste ende, at vi fortsætter med at drive vækst i vores portefølje og skabe værdi, der kommer tilbage til vores landbrugsejere."
Lurpak® Plantebaseret tilbyder god smag og kvalitet, som Lurpak er kendt for. Den har en simpel ingrediensliste, der sikrer samme funktionalitet som Lurpak® Smørbar, og den kan bruges til at smøre direkte på brødet, til madlavning og til bagning.
Lurpak® Plantebaseret lanceres i butikkerne i Danmark fra uge 35 2024.