Arla Foods udvider sin portefølje med tilføjelsen af et af de mest populære chokolademærker.
Ved at udnytte Milkas stærke brandgenkendelse og forbrugerloyalitet vil Arla Foods benytte sin ekspertise inden for mejeriinnovation og -kvalitet og sikre vækst i kategorien for chokolademælk.
"Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelēz International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere. Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder", siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.
Introducerer Milka chokolademælk
Milka-mærket, ejet af Mondelēz International, er et af de mest populære chokolademærker i Europa, og der er allerede etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.
I kølvandet herpå vil Arla Foods nu lancere chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade.
Og med denne produktinnovation får forbrugerne nu mulighed for at forkæle sig selv med den ikoniske Milka-smag i form af chokolademælk.
Elsket chokolademærke
Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelēz International, udtaler:
"Vi er begejstrede for at annoncere lanceringen af den nye Milka chokolademælk i samarbejde med Arla. Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide det elskede Milka-mærke i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på. Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie."
Milka chokolademælken vil blive lanceret i juni 2024 og vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage. De vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.
Foto: Arla