En 75-årig mand har sagt, at han hellere ville i fængsel end at betale en parkeringsbøde på 100 pund (853 kroner), som han fik da han skulle en tur på hospitalet
Det skriver Ladbible.
Jamie Jamieson besøgte Hull Royal hospital den 6. april til en scanning for at finde ud af, om han havde Parkinsons, men sagde, at han ikke kunne finde en parkeringsplads tæt ved indgangen til hospitalet.
Skulle til scanning på hospitalet
Pensionisten kørte derefter til den nærliggende Fountain Street Car Park, hvor han siger, at han betalte 4 £ (34 kroner) for to timers parkering ved en af billetautomaterne på parkeringspladsen.
Alt så godt ud, indtil flere uger senere, den 25. april hvor han fik tilsendt en parkeringsbøde på £100 (853 kroner). Mens meddelelsen sagde, at bøden ville blive reduceret til £60 (512 kroner), hvis han betalte inden for 14 dage, nægter Scarborough-beboeren at betale.
Den 75-årige har heller ikke længere billetten, der skulle bevise, at han betalte for sin parkering, og han sagde, at han hellere ville "i fængsel på et principielt spørgsmål", da han er "sikker" på, at han ikke vil være at betale.
Får bøde på trods af betaling
Jamieson ønsker nu at advare andre om, at de måske bliver skyldige i det samme problem, som han har.
Han sagde: "Jeg ville ærligt hellere tage i fængsel på et principielt spørgsmål, fordi jeg ikke vil betale dette, og jeg er meget stædig. Jeg har arbejdet 25 år i Royal Navy, 25 år i GCHQ, jeg har ikke tænkt mig at betale bøden. Det er helt vanvittigt. Først troede jeg, at det var et fupnummer, og jeg synes, det er rystende. Andre mennesker bør advares, og jeg synes, det bør udfordres generelt."
Han fortsatte med at sige, at oplevelsen fik ham til at føle, at han er blevet snydt og spekulerede på, 'hvem der ville beholde en p-billet i tre uger', og at han tror, at CCTV af parkeringspladsen vil vise, at han betalte for en billet.
Vil hellere i fængsel
Brevet, han modtog, der fortalte ham, at han fik en bøde, var også dateret den 17. april, hvorimod Jamieson siger, at han først modtog det den 25. april.
Han sagde, at han fandt dette 'mærkeligt' og kontaktede parkeringspladsen via e-mail den 26. april, men han har endnu ikke modtaget et svar.
Han sagde, at andre bilister, der bruger parkeringspladsen, har haft lignende dårlige oplevelser.
Og når man ser de anmeldelser, folk har skrevet om stedet, er der ikke mange positive oplevelser.
Nogen hævdede på Google Anmeldelser, at de havde modtaget et parkeringsbødebrev flere dage efter, at det angiveligt var blevet sendt, hvilket reducerede den 14 dages periode, hvor de kunne betale den billige pris i stedet for den dyre.