Meghan Markle annoncerede sit nye forretningsforetagende tilbage i marts og nøjedes i første omgang med at give sine fans små 'hints' om sit nye brand.
I en kryptisk video optaget i hendes og prins Harrys palæ i Montecito, kunne man se hertuginden lave mad i køkkenet og gå rundt på den overdådige grund ved deres familiens hjem.
Dog viste denne strategi sig at være yderst uheldig.
Det skriver Mirror.
Detaljer om det nye brand, American Riviera Orchard, og dets produktsortiment, som omfatter olier, nøddesmør, syltetøj, konserves samt dufte og møbler til hjemmet, kom hurtigt frem.
Begejstringen for hertugindens nye brand aftog imidlertid hurtigt, og da Meghan undlod at give yderligere oplysninger om, hvornår brandet officielt ville blive lanceret, blev hun nødt til at forberede en omfattende PR-kampagne for at forbedre sit image og brand.
I tårer
Ifølge den royale ekspert og forfatter Tom Quinn er Meghan dybt skuffet over den kølige modtagelse af American Riviera Orchard, især på grund af den kritik, hendes nye marmelade har modtaget.
"Det eneste, der lægger en dæmper på glæden, er Meghans nye internetbrand, American Riviera Orchard. Meghan var i tårer ved lanceringen, og hendes nye marmelade blev kritiseret for at være for dyr og intet særligt," forklarer han og tilføjer:
"Hun er nået til et punkt, hvor hun føler, at alt, hvad hun gør, bliver uretfærdigt kritiseret. Ligesom sin mand oplever hun, at der bliver hakket på hende uden grund - hun forstår ikke, hvorfor folk ikke værdsætter hendes arbejde."
Ikke tænkt skrækscenarierne igennem
Eksperten mener ikke, at Meghan var tilstrækkeligt forberedt på den kritik, hun kunne møde ved lanceringen af American Riviera Orchard.
Tom påpeger, at hendes tilgang til tilstedeværelsen gør hende særligt følsom over for enhver kritik af hendes luksuriøse livsstil i USA. Hun mener, at man bør beundre snarere end kritisere en luksuriøs livsstil.
Hertuginden af Sussex planlægger angiveligt en storstilet PR-offensiv op til lanceringen af American Riviera Orchard. Hun håber at vinde nye tilhængere til brandet ved at optræde i en række talkshows og podcasts samt ved at give interviews til nøje udvalgte journalister.