En undersøgelse blandt 2.000 forbrugere viste, at hele 93% altid vil lave en prissammenligning mellem nye og brugte varer, når de handler online
Og 87% mener, at det er vigtigt at forsøge at spare penge, selvom man ikke er trængt økonomisk.
Og seks ud af ti (59%) foretrækker at købe forhåndsejede varer eller forlænge et produkts levetid, da de mener, det er godt for planeten.
Gen Z-shoppere, født efter 1996, er mest tilbøjelige til at shoppe brugt først (44%) - og hævder, at en tredjedel af den teknologi, de bruger, samt 31% af tøjet, de bærer, er forhåndsejede varer.
Dette blev efterfulgt af 30% af Gen X, i alderen 41 til 56, der hellere vil købe brugte varer frem for at købe nyt, mens Baby Boomers i alderen 59-77 år er mindst tilbøjelige til at gøre det (28%).
Blandt alle aldersgrupper siger en tredjedel af shoppere, at de altid leder efter brugte varer først, hvoraf 35% gør det mere nu end for fem år siden.
Og over halvdelen af dem, der blev spurgt, siger, at de villigt vil bruge timer på at lede efter tilbud på brugte og renoverede varer.
Dog, til trods for at søge efter brugte og renoverede varer online og i butikkerne, ville kun 22% forsøge at reparere et apparat, hvis det gik i stykker.
I stedet smider 19% bare ødelagte genstande ud, såsom brødristere og elkedler, mens 36% genbruger dem.
Forskningen blev bestilt af Amazon, som har åbnet en "Second Chance Store" i Brunswick Centre i det centrale London indtil den 12. december, hvor de sælger returnerede og repareret varer til den festlige indkøbssæson.
Sam Littlejohn, leder af returneringer og reparationer hos virksomheden, sagde: "Nogle af de mest populære produkter, som folk søger efter i vores butik, er også tilgængelige som kvalitetsbrugte varer."
Og han fortsatte: "Vi solgte mere end fire millioner brugte og renoverede produkter online sidste år, da kunderne anerkender deres kvalitet og værdi for pengene og værdsætter, at de kan købe med tillid hos os."
Han rundede af med at sige: "Selvom det er godt at se, hvordan vi som nation prioriterer det forhåndsejede først, hvis vi virkelig vil være økonomiske, bør vi også overveje at reparere varer, når det er muligt. Og hvis du virkelig ikke kan reparere det, kan Amazon Second Chance hjælpe folk med at finde måder at genanvende og indlevere elektronik."
Kilde: DailyStar.