Lidl er begejstret for at kunne annoncere, at de er blevet officiel partner af UEFA Europa League™ og UEFA Conference League™.
Partnerskaberne løber i tre år fra 2024 til 2027, skriver Lidl i en pressemeddelelse.
Sport er en vigtig del af Lidls langsigtede engagement i sundhed og sund kost. Som dagligvarekæde ved Lidl, hvor vigtig sund ernæring er for alles sundhed. Samtidig anerkender Lidl også, at en sund livsstil inkluderer motion.
Lidl folder samarbejdet ud under sloganet ”We´re on your team” som Official Fresh Fruit Partner med fokus på frisk frugt og grønt for begge turneringer. Her vil Lidl være til stede i hele fanrejsen – lige fra tv-reklamer i forbindelse med kampe til synlighed på stadion.
Lidl Kids Team over hele Europa
Gennem det nye partnerskab vil Lidl tage sit Lidl Kids Team og udbrede det til de 30 europæiske Lidl-lande. Lidl Kids Team er et eksklusivt program, der er oprettet gennem partnerskabet med UEFA Europa League™ og UEFA Conference League™, hvor børn i alderen seks til ti år kan få den unikke oplevelse at blive indløbsbarn i en af turneringernes kampe.
Ved at tilbyde oplevelser som muligheden for at være en del af Lidl Kids Team, vil Lidl hjælpe med at inspirere flere børn i hele Europa til at være aktive – og dermed inspirere til en sundere livsstil.
Det mest synlige brand ved UEFA EURO 2024
Ifølge undersøgelser fra YouGov* var Lidl den mest bemærkede brandpartner under turneringen, hvor over halvdelen (58 %) af UEFA EURO 2024™-seerne anerkendte Lidl som turneringspartner efter turneringen før enhver anden partner, en stigning på 32 % fra før turneringen (den største stigning for enhver turneringspartner).
Den samme undersøgelse tyder på, at Lidl var et af de mest anerkendte mærker fra turneringen, hvor 39 % af seerne kunne navngive mærket efter turneringen.
Ifølge Lidl er de tal et udtryk for et succesfuldt partnerskab, hvor man formåede at engagere sig med over 16 millioner brugere under turneringen gennem Lidl Plus-appen og gennem uddelte frugtbægre til fodboldfans, hvor der blev uddelt 91 tons frugt.
CEO i Lidl Danmark, Jens Stratmann siger i den forbindelse: "Vi er begejstrede for at være officiel partner af UEFA Europa League™ og UEFA Conference League™ for 2024 – 2027. Her i Danmark ønsker vi at bygge videre på den eksisterende interesse for disse turneringer og bruge den interesse til at inspirere og fremme en sund og aktiv livsstil for alle."
Fakta
Lidl udvider sin portefølje af fodboldpartnerskaber ved at blive officiel partner af to UEFA-klubturneringer: UEFA Europa League™ og UEFA Conference League™. Partnerskaberne løber frem til sæsonen 2026/27 med fokus på frisk frugt og promovering af sund ernæring.
Som en del af partnerskabet vil Lidl udvide sin Lidl Kids Team-aktivering til alle Lidls europæiske markeder, som dermed giver 12.364 børn muligheden for at blive officiel spiller-maskot.
Partnerskabet bygger videre på et succesfuld UEFA EURO 2024-partnerskab, hvor Lidl ifølge en undersøgelse fra YouGov var den mest synlige brandpartner i hele turneringen.
*YouGov Research quoted by SportBusiness - Euro 2024 sponsorship pays dividends for Lidl | SportBusiness