Kassemedarbejder overfuses af vred kunde: Det var kunden selv der ikke kunne regne

Generelle nyheder

05/01/2023

Foto: Screenshot
Foto: Screenshot

Skrevet af Kathrine Frich

Nu efterlyser chefen den vrede kunde - han mener han skylder en undskyldning

I et opslag på Facebook efterlyser Superbrugsen i Jyderup nu en yderst ubehagelig kunde. 

Det er Souschef Jonas Schmidt, der har valgt at lave opslaget på baggrund af en ubehagelig oplevelse som en kassemedarbejder har haft samme dag. 

I opslaget fremgår det, at en kunde har været forbi butikken den 3. januar omkring klokken 17. 

Kunden har villet købe fire bakker æg, men da han var uenig i beløbet, som den unge kassemedarbejder kom frem til blev han rasende. 

Kan ikke selv tælle

Butikken havde tilbud på netop den slags æg til 12 kroner pr bakke, men da medarbejderen slog æggene ind løb det op i 58 kroner. 

Det fik kunden til at blive grov i tonen og fortælle hende at hun ikke kan regne og at en lille pige som hende ikke kan varetage at sidde i kassen.

Det var dog kunden selv der ikke kunne tælle.

Han havde nemlig ikke opdaget at man maks måtte købe tre bakker æg til 12 kroner - herefter steg prisen. 

Skylder en undskyldning

Hele optrinnet ender med at kassemedarbejderen tilkalder hjælp og de prøver at løse problemet men at hun går grædende fra kassen.

I opslaget skriver Jonas Schmidt: 

"Det her unge pige, som har sin første tid på arbejdsmarkedet, tænk at det er den oplevelse hun skal gå der fra, fordi DU ikke har læst skiltet/etiketten rigtigt. Hvis der imod forventning skulle være det mindste med nogen af de unge mennesker, så kan du henvende dig til mig i butikken eller på vores facebookside. Hvis du har lidt mod, kan du jo kontakte os og give den unge pige den undskyldning som hun i den grad fortjener."