Man siger jo, at al omtale er god omtale, også selvom det er på en dårlig baggrund.
Alligevel har tøjkæden H&M set sig nødsaget til at trække en reklame tilbage, efter en shitstorm af dimensioner på internettet.
Det skriver The Independent.
Seksualisering af skolepiger
Hele sagen handler om en reklame fra tøjgiganten, hvor to piger, der helt tydeligt hører til på de tidlige klassetrin i folkeskolen, er iført pinafore-kjoler ledsaget af sloganet: "Få de hoveder til at vende med H&M's nye Tilbage Til Skolen-mode."
Men internetbrugere mener, at sloganet og hele reklamens udtryk seksualiserer børn, og efter massiv kritik online har tøjkæden nu trukket annoncen tilbage og undskyldt.
H&M sagde: "Vi har fjernet denne annonce. Vi er dybt kede af den fornærmelse, dette har forårsaget og vil se nærmere på, hvordan vi præsenterer kampagner fremover."
Ikke lært noget efter 14 år
Grundlægger og administrerende direktør af internetforummet Mumsnet, Justine Roberts, sagde:
"Mumsnet-brugere har længe været bekymrede over, at en seksualiseret kultur sniger sig ind i børns liv - og derfor lancerede vi vores Let Girls Be Girls-kampagne i 2010.
"Det er skuffende at se, at detailhandlere 14 år senere stadig laver upassende reklamer, der seksualiserer unge piger for tidligt."
"Selvom vi er glade for, at H&M har accepteret deres fejl og fjernet annoncen, burde den egentlig aldrig have været oprettet i første omgang."
"Vores brugere ville elske at blive forsikret om, at de tager skridt til at sikre, at alle hos H&M er krystalklare omkring problemet, så det ikke sker igen."
Du kan se reklamen i videoen her og selv vurdere, om H&M gik for langt.