Smør til en 5'er: Butikskæde sænker priserne på 4000 varer

Forbrug

24/05/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

De gør det for at bekæmpe en fortælling fra konkurrenterne.

Mange supermarkeder er fået stor succes og mere salg med fortællingen om at deres priser er i samme niveau som ved grænsen.

Ifølge Fleggaard er det ikke sandt og skruer selv ned på over 4000 varer.

Det skriver B.T..

"Vi har lidt over 4.000 varenumre, og vi har gjort det, at vi har set på de hidtidige priser og så mere eller mindre justeret dem nedad på samtlige varer" fortæller Lars Mose Iversen, som er CEO hos Fleggaard Detail, til B.T..

Ikke i krise

Han tilføjer at priserne i gennemsnit er sat 20 procent ned i Fleggaard, men at det ikke er et udtryk for en usund forretning med presset økonomi.

Lars Iversen fortæller, at de har en forretning i trivsel, men at det skyldes den konkurrencedygtighed man ser i dag.

Han påpeger her, at danske supermarkeder er gode til at tilbyde spottilbud på en kasse sodavand til en ufattelig billig pris, så kunderne får et indtryk af, at det altid er billigt.

Det er i den kontekst, priserne bliver sat ned, understreger han.

Her er nogle af de varer der er sat ned

  • Smørbar Bakkedal, 200 g. - Før pris 19.99 - Nu 5,00 DKK

  • Pepsi Max, 24x0,33 l. - Før pris 63,33 - Nu 55,00 DKK

  • Matador Mix, 1 kg. - Før pris 64.99 - Nu 48,48 DKK

  • Heinz Ketchup, 1 kg. - Før pris 29,99- Nu 22,22 DKK