Glem Rema, Netto og Coop - her er Årets Supermarked 2023

Forbrug

09/01/2024

Foto: Dagrofa ApS
Foto: Dagrofa ApS

Skrevet af J. Bøgen

Det er 73.000 danskere, der har deltaget i afstemningen!

MENY er Årets Supermarked 2023. Det har B.T.s læsere valgt i en afstemning, der har løbet i nogle uger hen over jul og nytår.

I løbet af de uger har cirka 73.000 danskere været inde og afgive deres stemme.

Kåringen som Årets Supermarked kommer ovenpå et år, hvor MENY har oplevet vækst, flere kunder og mere loyale kunder. Det kommer også ovenpå et decembersalg med flot vækst. 

Kædedirektør Richo Boss havde derfor det store smil på, da han mandag fik overrakt diplomet som bevis på titlen. Det gjorde han i MENY Domus Vista på Frederiksberg. 

“Det er altid med stor spænding, at vi afventer kundernes dom i de her undersøgelser, og jeg synes virkelig, at kunderne her kvitterer for, at vi gør den store indsats hver dag for at inspirere og tilbyde lækre varer, og for vores faglighed samtidig med, at vi har konkurrencedygtige priser. Så en stor tak til kunderne og B.T.s læsere, der har stemt os ind på førstepladsen,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.

Høj score på professionalisme

I den store “brand-undersøgelse” af Loyalty Group i efteråret, scorede MENY højest blandt andet når det kom til at have professionelle medarbejdere.

Det faktum tror Richo Boss også har spillet ind i kåringen som Årets Supermarked 2023. 

“Vores passionerede MADarbejdere rundt om i butikkerne gør hver dag en kæmpe indsats for at yde vores kunder den bedste service og tilbyde dem en bred variation af lækre varer. Det anerkender kunderne. Så det er i høj grad deres fortjeneste at vi har vundet denne pris,” fortsætter han.

Satser på dansk mad

MENY vil i 2024 blandt andet satse på Danske Madskatte. Det er nøje udvalgte danske produkter, som gør noget for at udvikle dansk madkultur, og det er produkter, der er udvalgt med godt håndværk og innovation i fokus.

“Selv om vi er glade og stolte over denne kåring, kommer vi ikke til at hvile på laurbærrene. Der er hård kamp om kunderne i dagligvarehandlen, og vi ved godt, at der fortsat er meget arbejde at gøre for både at holde på kunderne og vinde nye kunder,” siger Richo Boss.