Natalie var fanget i bilkø på parkeringsplads: Får parkeringsbøde på 800 kroner

Bil og motor

17/03/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Kathrine Frich

Hun kunne ikke komme ud af parkeringspladsen på grund af kø - og så fik hun ovenikøbet en bøde.

En mor har modtaget en urimelig parkeringsbøde på 872 kroner efter at hun var fanget på en parkeringsplads på grund af vanvittig trafik.

Det skriver The Sun

Natalie Minker fik en bøde efter angiveligt at have siddet fast i en kø, da hun forsøgte at forlade et indkøbscenters parkeringsplads.

Sad fast i bilkø

Natalie på 39 havde taget en tur med sine to små døtre, otte-årige Verity og fire-årige Edith, for at købe en autostol i deres lokale detailpar børnebutik i Worcestershire i december 2023.

Pladsens parkeringsplads giver chauffører mulighed for at blive i tre timer uden at skulle betale.

Natalie hævder, at familien ankom kl. 11.22 og vendte tilbage fra butikkerne kl. 11.50, blot for at blive konfronteret med en fuldkommen fastlåst kø, hvilket gjorde dem ude af stand til at forlade parkeringsområdet. Det var helt fastlås så Natalie besluttede at gå hjem og hente noget frokost til børnene, og vendte tilbage kl. 13.30 for at finde køen, der stadig var ubevægelig.

Handler om retfærdighed

Det lykkedes til sidst at finde ud af parkeringspladsen, men gymnasielæreren blev chokeret over at modtage en bøde fra parkeringsfirmaet G24, der informerede hende om, at hun havde holdt for længe på parkeringspladsen med 12 minutter.

"Jeg har ikke tænkt mig at lyve, hele denne situation volder mig bare stress, som jeg kunne undvære," siger Natalie og fortsætter:

”Jeg kan dog ikke få mig selv til at kravle ned fra netop denne bakke, jeg har valgt at dø på. Det er skandaløst, at de her store virksomheder kan agere på den måde, og nogen skal tage stilling. Bøden er kun på 100 £ (872 kroner), og tro mig, hvis jeg virkelig var blevet for længe på grund af mine egne handlinger, ville jeg ikke tøve med at betale den. Det her handler ikke om pengene. Det har det aldrig været. Det handler om retfærdighed."

Natalie hævdede, at hun appellerede bøden, men at hendes ansøgning blev afvist. Hun fik kun et generisk svar givet til gengæld for sin appel.

En anden anke blev ifølge hende efterfølgende afvist på baggrund af, at hun ikke ringede til virksomhedens hjælpelinje (som er vist på parkeringspladsens skilte) på dagen, selvom hun insisterer på, at hun ikke var bekendt med nummeret.