Forside Bil og motor Efter 22 år er det slut: Kendt bilmærke får nyt...

Efter 22 år er det slut: Kendt bilmærke får nyt logo – se billedet her

car suzuki
James Hime / Shutterstock.com

Se det nye design.

Lige nu læser andre

Efter mere end to årtier siger Suzuki farvel til sit gamle logo.

Bilproducenten har valgt at modernisere sit velkendte emblem, som for første gang bliver vist frem i forbindelse med Tokyo Motor Show i slutningen af oktober.

Det skriver mediet vezess.

Du kan finde billedet af logoet nederst i artiklen

En modernisering – ikke en revolution

Den karakteristiske “S”-form, der i årtier har prydet Suzukis biler, forsvinder ikke.

Læs også

Formen bevares, men designet får et nyt udtryk, der passer til den digitale tidsalder.

Logoet bliver fladere, mere minimalistisk og tilpasset nutidens stilretning, hvor rene linjer og enkel æstetik dominerer.

Suzuki understreger i sin præsentation, at der ikke er tale om en radikal ændring, men snarere en opdatering, der skal signalere fremdrift uden at fjerne genkendeligheden.

Fra krom til sølv

En af de mest markante ændringer er, at det traditionelle kromlook droppes. I stedet får logoet en højglans sølvfarve.

Ifølge Suzuki handler beslutningen dels om at reducere miljøpåvirkningen, dels om at sende et signal om en ny æra for mærket.

Læs også

Producenten beskriver selv ændringen som en symbolsk handling, der skal vise både ansvarlighed og modernitet.

Første præsentation i Tokyo

Det nye emblem får premiere på Tokyo Motor Show, som afholdes fra 31. oktober til 9. november. Her vil alle Suzukis konceptbiler blive vist frem med det opdaterede logo.

Det forventes, at de første serieproducerede modeller med det nye emblem ruller ud på markedet kort tid efter.

Dermed følger Suzuki i fodsporene på flere andre bilmærker, der de seneste år har tilpasset deres logoer til en mere digital og bæredygtig tidsalder.

Et skridt mod fremtiden

Med ændringen ønsker Suzuki at balancere tradition og fornyelse. Logoet skal fortsat være let at genkende, men samtidig afspejle, at mærket bevæger sig ind i en ny tid med fokus på digitalisering, grøn omstilling og et fornyet designsprog.

Læs også

For bilentusiaster er det en lille, men symbolsk ændring. For Suzuki er det et statement om, at selv ikoner skal fornys, når fremtiden kalder.

Foto: Globalsuzuki

Ads by MGDK