Mor gør klamt fund i søns fiskepinde: "Jeg køber dem aldrig igen"

28/03/2023

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Kathrine Frich

Det var et held at hun opdagede det inden hendes to-årige søn havde spist dem.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

En mor fik meget mere, end hun havde regnet med, da hun fandt fiskeæg i sine fiskefingre til stor rædsel.

Det skriver Mirror

Nogle jokede med, at de skulle have kostet hende 600 kroner, ikke 6 kroner, og sagde, at det var kaviar.

Chelsea Freer var bare lettet over, at hendes to-årige søn ikke havde spist fiskepindene, før hun havde opdaget den uvelkomne tilføjelse til hans måltid.

Hun havde købt de påvirkede fiskepinde til kun 6 kroner fra Just Essentials-serien fra Asda, som supermarkedskæden lancerede sidste år for at hjælpe shoppere med leveomkostningskrisen - men Chelsea har sagt, at hun ikke vil nyde den frosne godbid nogensinde igen.

Vil ikke købe fiskepinde igen

Chelsea, fra Middlesbrough, hævder, at hun gik til butikken for at klage og fik et gavekort på 5 GBP (42 kroner) til sin næste indkøbstur.

Men nogle medkøbere jokede med, at hun havde fået noget billig kaviar, også kendt som fiskerogn, som er en salt delikatesse, serveret kold.

For at rogn skal være kaviar skal den dog komme fra størfisk, ikke sej, som fiskefingrene var.

Chelsea fortalte om oplevelsen: "Jeg vil ikke købe de fiskepinde igen. Godt at jeg ikke lod min søn spise dem. Fuld af fiskeæg. Det er bare så heldigt at jeg så dem, ellers ville jeg ikke engang have opdaget det. Jeg vil aldrig købe dem igen."

En del af risikoen ved fisk

Brugere af sociale medier så dog den sjove side, hvor en shopper skrev: "Kaviarfiskefingre burde være £75 (600 kroner), ikke 75p (6 kroner)."

En anden sagde: "Det er rogn. Du har fået paneret kaviar"

"Jeg ville ringe til politiet", skrev en mor tilføjede: "Råddent det, det er dem, jeg også har købt til min lille pige."

En talsmand for Asda sagde: "Desværre betyder det ​​at bruge fisk, at der altid er en lille risiko for, at rogn kommer ind i det endelige produkt.

"Vi har processer på plads i hele forsyningskæden fra fangst til forarbejdning, herunder undgår vi tidspunkter på året, hvor det er mere sandsynligt, at dette sker, og vi har ikke modtaget lignende klager over dette problem. Vi forstår, at fru Freer har taget produktet tilbage i butikken og har modtaget en fuld refusion samt en gestus af goodwill, og vi undskylder igen for den ulejlighed, dette måtte have forårsaget hende."