Ledelsen kalder det et af de vigtigste skridt i årevis.
Lige nu læser andre
Flying Tiger Copenhagen satser massivt på det asiatiske marked. Frem mod 2030 planlægger butikskæden at åbne 130 nye butikker i Sydøstasien.
De første skridt er allerede taget. Inden årets udgang vil der være 17 nye butikker fordelt på Singapore, Malaysia og Thailand – tre lande, hvor kæden aldrig før har været til stede.
Butikkerne placeres på centrale destinationer som Singapore City, Kuala Lumpur og Bangkok.
”Det er i sagens natur noget helt særligt at kunne byde kunder velkommen på tre nye markeder i løbet af blot otte uger,” siger administrerende direktør Martin Jermiin i en pressemeddelelse.
Fra København til Kuala Lumpur
Flying Tiger har i dag 51 butikker i Danmark og er til stede i 41 lande verden over.
Læs også
Med udvidelsen i Asien styrker kæden sin tilstedeværelse i en region, hvor efterspørgslen efter skandinavisk design og konceptbutikker er voksende.
I Singapore er to butikker allerede åbnet, syv i Malaysia og otte i Thailand, hvor den første slog dørene op torsdag.
Det skriver Ekstrabladet.
Franchisemodellen skal drive væksten
Ifølge Martin Jermiin er strategiske partnerskaber afgørende for ekspansionen. Flere af de nye butikker drives efter franchisemodellen, hvor lokale partnere står for driften under Flying Tigers brand.
”På den måde sikrer vi, at Flying Tiger Copenhagen står stærkt både lokalt og internationalt – på tværs af meget forskellige markeder,” siger han.
Læs også
Det er en model, som kæden forventer at bruge endnu mere i de kommende år. På udvalgte markeder ejer moderselskabet Zebra butikkerne i samarbejde med lokale partnere.
Billige varer og stor omsætning
Flying Tiger er kendt for sit brede udvalg af billige varer – fra køkkengrej og kontorartikler til legetøj og boliginteriør.
Sidste år omsatte kæden for 5,2 milliarder kroner. Resultatet efter skat landede på knap seks millioner kroner.
Med de ambitiøse planer for Asien forventer ledelsen, at væksten kan accelerere yderligere. Målet er at udnytte både brandets internationale appel og de lokale markeders styrke.
Flying Tiger går dermed ind i en ny fase, hvor selskabet ikke blot er et dansk butikskoncept, men en global spiller med stadig stærkere fodfæste i Asien.