Én kop til det hele - bryllupsrejsen gik fra slem til mareridt

Virale historier

25/06/2023

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Mathias Hildebrand Torp

Parret var blevet gift under corona og havde sparret alt op de kunne med lave indtægter til en ordentlig bryllupsrejse, men da de ankom til hotellet skuffede det på alle parametre

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

At booke en ferie i udlandet kan være et gamble - du skal stole på, at hotelbilleder og anmeldelser online lever op til forventningerne.

Desværre blev et britisk par mødt med mere, end de havde regnet med, da deres romantiske bryllupsrejse blev til et 'mareridt', så snart de tjekkede ind på deres resort på Mallorca.

Blandede anmeldelser

Magdalena Brylinska-Beaton, 36, og hendes mand Andrew Beaton, 37, så, ifølge Mirror, frem til deres forsinkede pause i udlandet efter at have giftet sig under pandemien.

De tog en risiko med et tostjernet budgetresort, som var booket gennem en udbyder, men desværre kunne det ikke betale sig - et blik på badeværelset var nok til at skuffe.

Parret fra Inverness, Skotland, brugte flere dage på at gennemsøge internettet for en overkommelig badeferie, før de valgte Sun Club El Dorado i det "maleriske" Puig de Ross resort.

"Der var dårlige anmeldelser, men der var også gode anmeldelser, der sagde: 'Ikke så slemt, som folk siger'," forklarede Magdalena og fortsatte:

"Tilsammen betalte vi omkring 8000 kr. inklusive turen og ekstra bagage. Der stod, at hotellet kun havde det basale, men det var ikke et problem for os, forudsat at det er rent, for vi ville alligevel ud og udforske."

Hvor er din kop?

Desværre var der advarselstegn fra det øjeblik, det nygifte par landede i Palma den 15. maj.

"Vi gik op til transferskranken, og chaufføren spurgte, hvor vi boede," forklarede Magdalena og fortsætter:

"Han sagde 'Oh Sun Club El Dorado' og begyndte så at grine. Det var det første, jeg skulle have opfattet."

Dernæst fik de udleveret to farvestrålende plastikkopper ved check-in og fortalte, at de skulle præsentere disse i baren, når de ville bestille en drink.

"Den første nat gik jeg i baren og bad om en sangria, og fyren siger: 'Hvor er din kop? Du må have fået kopper ved ankomsten?'," sagde hun.

"Jeg tænkte, at du laver sjov med mig. De forventede, at vi skulle bruge de samme kopper til kaffen næste morgen - det var det mærkeligste. Vi skulle bruge det til vores alkohol, vores te, juice, cola, sprite, hvad som helst, alt blev hældt i den samme kop. De blev ikke engang vasket ordentligt, jeg var nødt til selv at vaske dem med min egen shower gel."

Sorte hår på badeværelset

Men det var den forfærdelige tilstand på badeværelset, der virkelig afskrækkede hende – med snavs, hår og pletter på overfladerne.

"Jeg åbnede døren og tænkte 'oh wow'," sagde hun. "Badeværelset var fuldstændig ulækkert - bare beskidt."

Hun ringede til receptionen for at klage, men da ingen var mødt op ved middagstid næste dag, besluttede Magdalena at tage sagen i egen hånd.

"Jeg gik ud og købte noget blegemiddel, hygiejneservietter og antibakteriel gel," sagde hun og fortæller videre: "Jeg rensede bruseren og de sorte pletter på badeværelset, men undlod gulvet, for det er ikke rigtig mit job. Da nogen endelig kom, trak han en håndfuld sort hår ud af bruseren og smed det i min badeværelsesspand."

Leder desperat

Magdalena sagde, at hun prøvede at kontakte loveholidays efter tre dage for at se, om de kunne flyttes til en ny bungalow, men "der skete intet".

"Jeg prøvede at komme igennem til dem, men det er umuligt, de siger mig, 'kontakt venligst vores agent online'," sagde hun og tilføjede: "Jeg ved ikke, hvor de har fået billeder af hestene eller de nye bungalows, fordi vores ene skulle renoveres."

Parret begyndte at se på fly hjem, men de var for dyre, så de gik på jagt efter et andet hotel i Palma, øens hovedstad.

"Da vi ankom til Palma, troede jeg, at jeg var blevet sluppet ud af Robinson-lejren," sagde Magdalena.

"Vi sad i en kaffebar og holdt en rigtig kaffekop i hænderne. Dette var det punkt, hvor jeg ikke kunne holde det mere, og jeg sagde til min mand, Andrew, jeg tror, at Robinson-deltagerne har bedre forhold end os."

Solgt i oktober

En af hovedårsagerne til, at Magdalena besluttede at reservere hotellet, var, at der så ud til at være masser af udendørs aktiviteter.

"Jeg kiggede på billederne på nettet og så, at vi kunne ride på heste, billeder af folk, der spiller tennis, minigolf og muligheden for at leje quad bikes," sagde hun.

Men da de gik ud for at lede efter hestene, fik de at vide, at dyrene var blevet solgt i oktober.

"Jeg ved, at det kun er to stjerner, men intet, som de reklamerede for, er der mere," siger hun.

Endelig fandt parret et overkommeligt alternativ, hotel Tal El Arenal, til 4000 kr. for fem nætter, og pakkede deres kufferter.

"Jeg gik til receptionen og bad om en refusion for de fem ubrugte nætter, men det eneste, de gav os tilbage, var 100 kr. turistskattepenge," sagde hun.

Endte godt

Magdalena sagde, at resten af deres ferie var rigtig god.

"Det jeg har lært er, at tiderne ændrer sig, hvis du bestiller billigt, er det en katastrofe," sagde hun. "Jeg vil ikke booke en ferie med den udbyder resten af mit liv."

En talsmand for virksomheden sagde: "Vi beklager, at Magdalena Brylinska-Beatons oplevelse ikke levede op til hendes forventninger ved denne lejlighed.

"Selvom vi altid opfordrer kunderne til at rejse eventuelle problemer med vores dedikerede in-resort-team på det tidspunkt, så vi kan løse dem, har vi gennemgået hendes sag og udstedt en refusion for de dage, hun ikke brugte hotellet."

En talsmand for hotellet sagde: "Siden Covid er kundernes forventninger meget høje. Det er normalt, at en hjemmeside reklamerer for de bedste billeder af et hotel.

"De skal tage højde for værdien for pengene, og dette hotel er et af de billigste."