Du taler i telefon ved kassen og 4 andre ting, du skal lade være med, når du køber ind

Underholdning

11/07/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Der er flere ting, vi skal huske, når vi er ude og handle.

For de fleste af os er indkøbsture en temmelig normal del af hverdagen, men det er som om, at nogle af os glemmer, at der også er andre tilstede i butikken mens man lægger varer i indkøbsvognen

Det skriver Nyheder24.

Selvom det er fuldt ud acceptabelt at handle i joggingtøj med musik i ørene, skal man stadig huske almindelig pli og respekt overfor både medarbejderne og de andre kunder i butikken.

Det kan flere af os glemme og derfor kommer der her en liste med ting du skal undgå når du er ude og handle ind.

Telefonsnak ved kassen

Helt ærligt. Stop med det. Det er utrolig irriterende og ikke mindst respektløst overfor personen i kassen.

Vær tilstede når du skal betale i kassen. Giv et smil og sig god dag - det skader ikke.

Ikke være opmærksom på dine omgivelser

Prøv at være opmærksom på de mennesker og ting omkring dig, især hvis du handler med små børn, der måske vil interagere med alle i supermarkedet.

Lad ikke dine børn løbe løbsk gennem butikken.

Aggressiv på parkeringspladsen

"Parkeringspladsen forårsager mange problemer, fordi alle har travlt," forklarede etiketteeksperten Diane Gottsman.

Dagligvarebutikker har en tendens til at have store parkeringspladser, så selvom du skal cirkle rundt et par gange, skal du være tålmodig, mens du søger efter et sted, og ikke miste roen.

At respektere reglerne handler ikke kun om gode manerer - der er også juridiske konsekvenser.

Lade din vogn stå udenfor 'vognskuret'

Vigtigheden af ​​"indkøbsetikette" strækker sig forbi kassen. Det skriver Huffpost.

"Sæt din indkøbskurv tilbage i indkøbsstativet hvor du tog den. Lad den ikke bare stå et tilfældigt sted," sagde Diane Gottsman.

Sætte dine vare tilfældige steder

Nogle gange lægger du en vare i din indkøbskurv, for senere at indse, at du faktisk ikke har brug for den.

Men når du er så langt fra den originale gang, er det fristende bare at lægge tingene ned et tilfældigt sted.

"Når du ombestemmer dig, især for noget, der er nedkølet eller frosset, så giv det venligst til en medarbejder eller personen i kassen," sagde Diane Gottsman.