Uheldig placering: McDonald's fjerner 'usmagelig' reklame

Udland

13/02/2023

Foto: Twitter @Hellcidlives
Foto: Twitter @Hellcidlives

Skrevet af Maria K.

Det er de færreste mennesker, der deler præcis den samme humor, og det er derfor langt fra alle, der kan se det sjove i den uheldige placering af denne McDonald's-reklame.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det er de færreste af os, der efterhånden ikke har stødt på en reklame for den verdenskendte burgerrestaurant, McDonald's. Men selvom vi er vant til at se det gule M på reklamer, men denne reklame-placering har alligevel fået flere til at spærre øjnene op. 

Normalt for reklamerne mundvandet til at løbe, men lige her får reklamen flere til at væmmes.

Reklame i modvind 

Hvad kan der være i vejen med en reklamesøjle for en sprød kyllingeburger placeret på et busskur?

Årsagen til den store opmærksomhed på en McDonald's reklame er netop, at den reklamerer for sprød burger, McCrispy, hvilket ikke er unormalt, men reklamesøjlen er placeret lige bag et skilt mod byens krematorium. Og det er sammenfaldet mellem de to detaljer, der skaber problemer.

Reklamen kunne du finde i det engelske område Cornwall, men reklamen er nået meget længere ud end til byen. For det er blevet hastigt delt på internettet, hvor der er meget blandede holdninger til reklamens placering.

Delte meninger om reklamen

En kvinde, hvis svigermor blev kremeret på det omtalte krematorium sidste år, sagde: "Selvom jeg kan se den sjove side, er reklamen usmagelig, og jeg er sikker på, at nogle sørgende familiemedlemmer ikke vil kunne lide at se det, når de besøger stedet til begravelse og ligbrænding af en elsket."

I Facebook-opslag, hvor den problematiske reklame er delt flere gange, er der delte meninger. Nogle mennesker deler samme holdning som kvinden fra byen, mens andre beskriver, hvordan de var ved at falde af stolen af grin eller blot deler burgerkædens slogan; I'm lovin it.

Uvidenhed og undskyldning 

Men det er ikke kun mennesker i byen og på Facebook, der kan se problemet. McDonald’s har selv meldt ud, at de ikke kendte til reklamens placering, og at de vil forsøge at få den fjernet. De tager det alvorligt, og derfor kan byens beboere igen se frem mod en forhåbentlig mere sober reklame på busskuret.