Mor fik leveret dagligvarer fra supermarked: Da hun går i gang med madlavningen gør hun klamt fund

Udland

17/02/2023

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Kathrine Frich

Hvis hun ikke havde set det kunne hendes børn være endt på hospitalet.

En mor fra Surrey blev mindre end imponeret, mens hun lavede mad med sin søn, da hun fandt lange plastikstrimler i en pakke bacon, hun købte fra Tesco.

Det skriver Daily Star

Taria Cornelius og hendes 16-årige søn Bradley lavede bacon, pølser og æg til deres familie, da de fandt strimler af klar plastik i pakkerne med bacon af mærket Woodside Farms

Bradley fandt strimlerne, mens han trak baconstrimlerne fra hinanden for at stege dem, og Taria sagde, at et af hendes børn kunne være blevet indlagt, hvis det ikke var blevet opdaget.

Kvælningsfare

Taria kontaktede Tesco, men fik at vide, at hun skulle returnere pakken til en butik for at få en refusion, selvom den var blevet leveret til hendes adresse som en del af en onlinebutik.

Taria Surrey fortalte efterfølgende om oplevelsen:

"Det kunne have sendt børnene på hospitalet, da det er en kvælningsfare. Det var kun ikke særlig dyrt, men det er ikke meningen at der skal være plastik ik. Der er meget af det, og jeg har en anden pakke i fryseren, som jeg er for bange for at tilberede nu i tilfælde af at der også er plastik i den. Jeg ved ikke, om andre mennesker også har fundet plastik, men det er en ret farlig ting, og jeg mener, at den bør tilbagekaldes."

Handler der aldrig mere

Taria er nu i limbo med hensyn til en refusion, fordi hun siger, at det vil koste hende mere at nå hendes nærmeste Tesco-afdeling end værdien af ​​baconen.

"Jeg kører ikke, og min mand er handicappet," tilføjede hun og fortsatte:

“Jeg havde bestilt baconen som en del af min online dagligvarebestilling. Hvis jeg skulle komme til Tesco, ville jeg være nødt til at tage toget til Park Barn-superbutikken i Guildford. Det ville ende med at koste mig mere for togbilletten dertil for tilbagebetalingen. Tesco er bare ligeglad, og jeg handler aldrig der igen. Jeg har kontaktet Fødevarestyrelsen for at få det undersøgt."

En Tesco-talsmand sagde:

"Vi er kede af at høre om dette. Hvis en kunde ikke er tilfreds med et produkt, kan de altid returnere det til os for at få fuld refusion."

Tesco anbefaler kunder at kontakte deres kundeservice for yderligere hjælp, hvis de er utilfredse med deres indkøbsoplevelse.