Lidl undskylder: Mor og datter fuldkommen ydmyget af kassemedarbejder over hygiejnebind

Udland

20/03/2023

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Kathrine Frich

De endte med at må gå til en anden kasse fordi medarbejderen var så ubehøvlet.

Lidl blev tvunget til at give en ordentlig undskyldning, efter at en mor og datter blev ydmyget af en mandlig kassemedarbejder, mens de købte hygiejneprodukter.

Det skriver Daily Record

Kvinderne kørte i budgetsupermarkedet i Wells, Somerset, da de nærmede sig kassen med en række feminine hygiejneartikler.

Men de blev forfærdede, da en mandlig kassemedarbejder råbte højt om deres produkter og hørbart fortalte kvinderne foran andre kunder, at der var en grænse for, hvor mange hygiejneartikler de kunne købe.

En anden person på indkøb, der var vidne til prøvelsen i Somerset-butikken, kaldte situationen "uacceptabel" og delte sin vrede online.

Skaber en scene over hygiejnebind

Mor og datter blev efterladt så ydmyget, at de måtte flytte til en anden kasse.

De sagde: "Denne mand mente, at det var acceptabelt fuldstændigt at ydmyge og udskamme en mor og datter, mens de forsøgte at købe flere sanitære produkter. To kvinder, der bor i samme husstand med synkroniserede menstruationer... slet ikke ualmindeligt."

Kassemedarbejderen fandt det acceptabelt at råbe så det kunne høres bagerst i køen, i den meget hektiske butik, at det, de købte, ikke var ’tilladt’ at købe.

"Han blev ved med at råbe 'du kan ikke købe mere end 12', 'du bliver ikke serveret her'. De havde faktisk ikke mere end 12. Han gentog konstant sig selv, blev mere og mere aggressiv, og ydmygede mor og datter totalt mere og mere, hver gang han gjorde det." fortæller den anden kunde og fortsætter:

"Så begyndte han at skændes med moderen om, hvad hun ville købe, hun fortalte ham høfligt, at de ikke havde mere, end de havde 'lov' til at købe, men han fortsatte bare. Mens dette skete, havde alle, der stod i kø ved de andre kasser, vendt sig for at se på, hvad der foregik, hvilket forårsagede endnu mere unødvendig forlegenhed. Dette resulterede i, at de gik til en anden kasse for at få ordentlig service, hvor ingen stillede spørgsmål."

Ville være gået fra butikken

Mor og datter endte med at blive betjent af souchefen fra butikken

"Moren rejste sine bekymringer over, hvad der lige var sket, og chefen undskyldte på kassemedarbejderens vegne, mens han besluttede sig for igen at hæve stemmen for at forsvare sig selv. Teenagedatteren sagde, at hvis hun havde været alene, ville hun have lagt de sanitære produkter, hun havde brug for, fra sig og være gået grædende ud af butikken på grund af enorm forlegenhed" fortæller kunden og fortsætter:

"Dette er på ingen måde acceptabelt. Intet vil nogensinde ændre sig, medmindre vi alle udfordrer stereotyperne, stigmatiseringen, tabuer omkring menstruation. Hvordan vover denne mand at føle det acceptabelt ikke kun at stille spørgsmålstegn ved, men fuldstændigt ydmyge en mor og datter."

Lidl har nu undskyldt efter hændelsen og sagt, at der blev givet genoptræning for at forhindre fremtidige hændelser.