Kvinde lagde billede af sin mad på sociale medier: Fik regning på 433.811 kroner fra restauranten

Udland

15/08/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Liam T.

Hun "bestilte" blandt andet 9990 portioner rejepasta ...

Med verdens økonomi i så ringe forfatning, er det ikke underligt, at folk verden over på alarmerende vis, holder pengene tæt til kroppen. 

Og især nu, hvor juletiden er over os, afviser folk alle deres planer, i håb om at spare penge til jul. I sidste måned valgte en kvinde i Kina dog at forkæle sig selv med et frokostmøde med en ven - en beslutning, som efterfølgende ville koste hende alt for mange penge. 

Den pågældende kvinde, ved navn Wang, og hendes ven nød et lækkert måltid på en hotpot-restaurant i Kunming i det sydvestlige Kina, da hun tog beslutningen om at skabe et minde om den særlige lejlighed ved at tage et billede af sin mad. 

Som mange andre FoodTok-stjerner eller Instagram-foodies derude, syntes Wang at det var helt okay med sin beslutning om at poste et billede af et lækkert måltid på den kinesiske app WeChat.

Et chokerende beløb

Da det blev tid til at betale regningen, blev Wang præsenteret for en klækkelig regning, på forbløffende 430.000 yuan (omkring 433.811 dkk). 

Men hvordan? 

Det viser sig, at på SoMebilledet, som hun uploadede online, var hendes bords QR-kode, som hun og hendes ven havde brugt til at bestille deres mad, synlig. 

Og når en anden har adgang til dit bords QR-kode, har de mulighed for at tilføje måltider til din ordre. 

På trods af at billedet kun var blevet delt med en håndfuld af hendes venner, syntes et par lyssky sjæle tydeligvis, at det var sjovt at tilføje en latterlig mængde mad til hendes regning. 

2580 bestillinger af blæksprutte

Ifølge The South China Morning Post havde slynglerne på sociale medier tilføjet så meget som 2.580 bestillinger af blæksprutte, 1.850 bestillinger af andeblod (en populær delikatesse i regionen) og 9.990 portioner rejepasta.

På trods af, at hun hurtigt indså fejlen og slettede billedet fra SoMe, fortsatte Wang med at blive oversvømmet med ordrer. 

Heldigvis var restauranten meget forståelige overfor deres kundes fejl, og lod hende slippe for at skulle betale den enorme regning. 

Faktisk siges de venlige restaurantejere at have flyttet hende og hendes ven til et nyt bord for at kunne adskille de rigtige ordrer fra de falske. 

Og efter at have lært af deres fejl, har spisestedet ændret sit bestillingssystem, så de nu kun kan placeres inden for en vis afstand fra restauranten. 

Kilde: Ladbible