Pensionist brugt for lang tid på at handle i Lidl: Endte med at få parkeringsbøder

Udland

18/09/2023

Skrevet af Redaktionen

Det er ikke altid, at man kan nøjes med at være i en butik i den tid, der er afsat til butikkernes parkeringspladser. Det måtte en pensionist sande, da hun af to omgange tilsyneladende brugte for lang tid i en Lidl-butik.

Evelyn Sommers bil parkerede på en Lidl-parkering af to gange. Den første gang i starten af august, hvor bilen parkerede i én time og 32 minutter. Anden gang den 27. august, hvor parkeringen tog én time og 46 minutter.

Derefter modtog pensionisten et brev fra det tyske parkeringsselskab Parkdepot GmbH.

Den loyale Lidl-kunde skulle betale i alt 50 euro- Det skriver Münchner Merkur.

Ifølge avisen blev den 75-årige meget forarget over bøden.

Lige siden Lidl åbnede en butik i nærheden af ​​hende, har hun handlet i butikken.

"Jeg er en loyal kunde, der handler her hver uge," fortæller Evelyn Sommer. Hun har ifølge eget udsagn brugt mange penge i butikken gennem årene.

Lidl indgik en kontrakt for sin kundeparkering med firmaet Parkdepot. Det er derfor et privat parkeringsselskab, der overvåger ind- og udkørsler af Lidl-kunders biler. Det sker automatisk med et kamerabaseret nummerpladegenkendelsessystem.

Den tilladte parkeringstid er 60 minutter, og det fremgår af skiltningen omkring butikken.

Hvis nogen parkerer i længere tid, udskrives der en bøde. Hvis tidsgrænsen overskrides med op til 30 minutter, skal der betales 20 euro. Derefter tilføjes fem euro hvert 30. minut.

"Det er snyd. Jeg kommer bestemt aldrig til at handle i Lidl igen," citeres pensionisten for at sige.

Hvad synes du? Er det en ok, at der udskrives bøder på den måde?