Frisør nægtede at klippe kundens hår: Her er hendes forklaring

Udland

21/05/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Synes du, hun var i sin gode ret til at nægte det?

En frisør har udløst en kæmpe debat på nettet efter at have nægtet at klippe en kundes hår, fordi det er "ekstremt langt".

Det skriver Mirror.

Kvinden hævder, at klientens hår var "knælængde" og ud over den rimelige grænse, at hun komfortabelt ville kunne trimme og farve på grund af, hvor lang tid hele proceduren ville tage.

En ny stylist

I et opslag på den populære forumside Reddit indrømmede den anonyme bruger, at hun ikke ville honorere kundens refusion efter tidligere at have hævdet, at hårlængden var til hendes "talje".

"Jeg er frisør. Jeg havde en mor, der bookede hendes datter til at blive klippet og farvet ved mig, jeg er ikke deres sædvanlige stylist. Den stylist, de plejer at gå til, er på ferie, og jeg blev anbefalet til dem af en ven," sådan starter kvinden sit indlæg der fortsætter:

"Da moren bookede trim og farve ind, specificerede hun, at hendes datter havde langt hår og spurgte, om det var ok for mig at håndtere. Receptionisten sagde ja, fordi jeg har mange klienter med talje -langt hår. Taljelængde er normalt det længste hår, jeg vil klippe, jeg har aldrig haft en klient med længere hår end dette. På grund af problemer med mit knæ, kan jeg ikke knæle ned længe. Jeg afventer en operation."

Noget længere end taljen

Det var dog ikke talje-langt hår som kunden mødte op med.

"Da de mødte op til aftalen, havde datteren sit hår oppe i en knold, så jeg ikke kunne se hele længden af ​​hendes hår. Moren takkede mig for, at hun kunne passe sin datter ind og fortalte, at da deres sædvanlige stylist ikke er tilgængelig, kan det være svært at få sin datter en tid på grund af hendes hårlængde. Da datteren sad i min stol, bad jeg hende om at tage sit hår ned, så jeg kunne børste det igennem, inden vi startede hendes ombre-farve," fortæller kvinden og tilføjer:

"Da hun tog sit hår ned, lagde jeg mærke til, at det var meget længere, end jeg havde forventet. Jeg spurgte hende hvor langt hendes hår var, og hun sagde at det var knælangt. Hun børstede sit hår tilbage, så det hele gik ned af stoleryggen, og det var et godt stykke over den længde, jeg var tryg ved at klippe. Jeg ville have været nødt til at knæle både mens jeg farvede og klippede hendes hår,"

Nød til at opgive klipningen

Frisøren blev altså nødt til at droppe klipningen.

"Jeg vinkede moderen henover og bad datteren rejse sig igen. Jeg undskyldte over for moren og fortalte hende, at jeg ikke ville være i stand til at klippe hendes datters hår på grund af dets længde. Jeg forklarede, at det var for langt til, at jeg kunne klippe det, da jeg ikke kunne knæle ned for at klippe hendes hår," skriver frisøren og tilføjer:

"Forståeligt nok var moren ked af, at jeg nægtede at klippe hendes datters hår. Hun krævede reservationsgebyret tilbage. Jeg informerede hende om, at reservationsgebyret på 50 £ (430 kroner) ikke kunne refunderes, og at hun ville have fået at vide dette på reservationstidspunktet. Hun forlangte så at få tale med salonens leder, jeg fortalte hende, at jeg ville give hende ejeren."

Måtte give penge retur

Kvinden endte dog med at få sine penge tilbage.

"Ejeren af ​​salonen refunderede hende pengene. Hun fortalte mig, at jeg ikke skulle have taget imod reservationen, hvis jeg ikke kunne klippe hår så langt. Jeg fortalte hende, at længden aldrig var blevet specificeret for mig. Moren har siden skrevet på salonens Facebook-side og klaget over, at jeg nægtede at klippe hendes datters hår, fordi jeg faktisk ikke kan klippe langt hår."

Siden deling af tråden på nettet, har kvindens indlæg fået over 650 kommentarer – hvor folk var delte over kvindens handlinger.

En person skrev: "Du er ikke et røvhul for ikke at klippe håret, men for di du nægter en refusion. Det ville jeg være ret sur over."