Fem besætningsmedlemmer fra British Airways fik alvorlige kvæstelser, og passagerer skreg af rædsel, efter at et fly, der fløj i 30.000 fod, blev ramt af den værste turbulens, flyselskabet havde set i 'årevis'.
Besætningen, om bord på BA12-flyvningen fra Singapore til Heathrow, London, blev såret, efter at flyet blev ramt af 'alvorlig' og 'vedvarende' turbulens over Den Bengalske Bugt.
Det er britiske Daily Mail, der kommer med den gruopvækkende historie
Fly og personale tjekket for skader
En af de ansatte på flyet fik en forstuvet ankel, og en anden gennemgår en MR for at kontrollere alvorlige slag på hoften.
Og et andet besætningsmedlem var stadig på hospitalet i går efter operation i ankel og lårben.
Flyet blev tvunget til at vende tilbage til Singapore omkring klokken 03.00 fredag, hvor flyet blev tjekket for strukturelle skader.
Boeing 777-300ER var passeret over Andamanhavet og fløj over Den Bengalske Bugt, da den blev ramt af turbulens.
Flyselskabet havde ikke oplevet noget lignende i 'de sidste fem år', og sværhedsgraden var voldsom.
Tog kontrol
En passager fortalte: 'Ud af det blå rystede flyet, da det pludselig faldt fem fod og rejste sig igen i ubehagelige ryk.
»Der lød skrig fra passagererne, og stor tumult spredte sig gennem gangen."
'Spænd sikkerhedsselen'-skiltene var på, men det heroiske mandskab udførte væsentlige pligter, selvom de blev kastet rundt i kabinen.
'Fem besætningsmedlemmer blev såret, og tre passagerer fik alvorlige skader. Kaptajnen havde ingen anden mulighed end at prøve at vende flyet og afbryde den planlagte rute til Heathrow.'
Blev indlogeret igen
Forbløffede passagerer fik hotelophold og blev ombooket til senere fly.
En talsmand for British Airways sagde: 'Sikkerhed er altid vores prioritet, og vi passer på vores besætning, efter at en af vores flyvninger oplevede en sjælden episode med alvorlig turbulens.
'Vores højtuddannede team om bord beroligede kunderne, og flyet vendte tilbage til Singapore som en forholdsregel.
'Vi har undskyldt over for kunderne for forsinkelsen af deres fly og givet dem hotelophold og information om deres forbrugerrettigheder.
'Vi ombooker kunder til de næste ledige fly med os og andre flyselskaber.'
Alvorlig turbulens steg med 55 procent mellem 1979 og 2020 og forventes at blive mere intens, hyppigere og vare længere i fremtiden.