Frisør afslører: Dette må du aldrig gøre når du bliver klippet

Sundhed

26/08/2023

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af Mathias Hildebrand Torp

Hvis du nogensinde er dukket op til frisørsalonen sent, syg eller med snavset hår, har vi dårligt nyt til dig.

Tiktokeren telesabrown ønsker at gøre det klart, hvordan man ikke bør opføre sig i forbindelse med en tur til frisøren. Derfor fortalte hun om kunders dårlige opførsel i en video kaldet: "5 ting, som frisører i al hemmelighed hader, når du gør."

Hun fraråder kunder at møde op til en farveaftale med snavset hår. "Jeg forstår, at frisører har fortalt dig at gøre dette i årevis. Det er ikke din skyld, men jeg er her for at rette op på det," sagde hun. "Hårfarve virker bedre på rent hår, så for at få de bedste resultater med rent hår. Det er også grimt."

Ærlighed betaler sig

Det hjælper på det endelige resultat, hvis du tydeligt forklarer den frisure, du leder efter, når du bestiller din tid. Telesa afslørede endnu en faux-pas og rasede mod dem, der beder om "en helt anden aftale" end den, de havde bestilt.

Nogen bestiller en klipning, men beder om at få farvet hår på dagen. "Det er svært, især når man er selvstændig, at sige nej, fordi det normalt er store tjenester, som vi gerne vil udføre" siger Telesa og tilføjer, "men timingen er forskellig for hver bestemt tjeneste,".

For at få programmet til at passe er du nødt til at gøre dit bedste for at nå frem til din aftale til tiden. "Vi forstår, at ting sker, men typisk har en travl frisør en hel dag med kunder, og at dukke op mere end fem minutter for sent påvirker faktisk resten af ​​vores dag," sagde Telesa.

Bliver du hjemme?

Hvad angår "no shows", opfordrer hun til at tænke på, at frisører er selvstændige, der ikke tjener penge på en tom stol og at man derfor vil blive opkrævet et gebyr for det.

Hun bemærkede dog, at det er helt anderledes, hvis du er syg. Faktisk ville din frisør hellere have, at du blev hjemme, ifølge Telesa, der angav syge kunder som endnu et ømt punkt.

"I disse tider kan jeg ikke tro, at dette stadig sker," bemærkede hun. "De fleste mennesker, inklusiv mig selv, giver afkald på afbestillingsgebyrer for at være syg" og uddybede årsagen, "jeg ønsker ikke at annullere en uges kunder bare for at få dig ind."

Ingen kan klippe mig

Til sidst snakkede Telesa om kunder, der siger, at ingen ved, hvordan man klipper eller farver deres hår. "Det er et stort rødt flag, fordi det typisk betyder for mig, at du nok, uanset hvad jeg gør, ikke vil være glad," forklarede hun.

"Selvfølgelig gør vi vores bedste, og nogle gange har du bare haft uheld og frisører, der ikke gør, hvad du vil, men jeg vil sige 99 procent af tiden, at du er problemet."

Som svar på videoen, som har fået tusindvis af visninger, skrev en kommentator: "Vidste ikke, at farve virker bedre på rent hår. Tak."