Kunder raser over rejseselskab: Tusindvis af danskere mangler deres penge

Rejse

13/07/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Dansk Rejsehjælp oplever et hav af klager fra frustrerede kunder.

Sommerferien er over os, og med forventningens glæde har mange bestilt deres drømmerejser ved hjælp af rejseselskaber. Somme tider sker der desværre nogle uforudsete hændelser, som påvirker rejserne, og her forventer kunderne naturligvis at rejseselskaberne er behjælpelige. 

Det er dog ikke altid tilfældet – især ét rejseselskab lader til at være skyld i mange frustrationer blandt kunderne. 

Det skriver B.T.

"Vi har rigtig mange sager med folk, der har booket igennem Travellink, og det er bestemt et af de rejseselskaber, hvor vi oplever, at folk ofte har problemer med at få deres penge refunderet," udtaler Frederik Degn, medejer af Dansk Rejsehjælp.

Hovedsagelig aflyste rejser

Frederik Degn forklarer, at hovedproblemet for kunderne er de manglende refusioner for aflyste rejser, og at kunderne i den forbindelse kan føle sig fanget mellem rejseselskabet og flyselskabet. 

Han foklarer videre, at Dansk Rejsehjælp har behandlet sager for flere tusinde besager vedrørende refusion fra netop Travellink, og det har særligt været efter corona, folk har oplevet ikke at få deres penge tilbage.

Camilla Lohmann er en af de kunder, der er frustreret over manglende refusion. Hun bestilte i juli 2022 en rejse til Nice med sine børn, men da SAS strejkede, blev deres fly aflyst.

Selvom SAS har overført 15.163 kroner til Travellink for de aflyste flyrejser, har Camilla endnu ikke modtaget sine penge.

Flyselskabet skal refundere

SAS har gjort det klart, at det er Travellink, der skal udbetale pengene, men Frederik Degn påpeger, at flyselskabet faktisk er forpligtet til at refundere pengene til passagererne ifølge EU Forordning 261.

En undersøgelse på Trustpilot viser derudover, at næsten halvdelen af de 16.738 anmeldelser af rejseselskabet giver Travellink den lavest mulige bedømmelse. 

Kommentarer som "brug IKKE Travellink!", "elendigt selskab" og "umulig at få kontakt til" er blot nogle af de mange negative udtalelser.

Travellink har ikke reageret på B.T.s henvendelser siden 1. juli, og SAS fastholder, at Travellink skal stå for refusionen.