Mange danskere nyder en iskold sodavand på en varm sommerdag i haven eller en fredag aften i sofaen, og en evig favorit hos mange er Pepsi Max.
Men i et nyt tiltag er der en stor ændring på vej for sodavanden uden sukker.
I en strategisk beslutning har PepsiCo, giganten inden for drikkevareindustrien, nemlig besluttet at omdøbe en af sine mest elskede sodavand, Pepsi Max, til Pepsi Zero Sugar i flere europæiske lande, herunder Grækenland og Rumænien.
Navnet Pepsi Zero Sugar lyder måske velkendt for nogen, og det er der en god grund til - det vi danskere kender som Pepsi Max figurerer allerede under navnet Pepsi Zero Sugar i lande som USA.
Opskriften er og forbliver den samme uanset navnet. Det skriver Buisness-review.eu.
Det vækker spørgsmål om, hvorvidt samme ændring kunne være på vej til Danmark, hvor Pepsi Max er en storfavorit.
Skal afspejle produktet
Skiftet er designet til at møde forbrugernes stigende efterspørgsel på gennemsigtighed i forhold til sukkerfri sodavandsprodukter, samtidig med at den velkendte smag bevares.
"Vores forbrugere efterspørger klarhed og ærlighed omkring de produkter, de vælger. Med navneændringen til Pepsi Zero Sugar afspejler vi produktets sande natur og bevarer den dybe, fyldige smag, som vores kunder elsker," forklarer Mihaela Hristea, Senior Marketing Manager hos PepsiCo.
I forbindelse med relanceringen introducerer PepsiCo et opdateret emballagedesign, der er i tråd med virksomhedens værdier og forpligtelse til at imødekomme forbrugerpræferencer.
Den nye indpakning skal således signalere en ny æra for mærket, der ønsker at forblive relevant i en tid med hurtige forbrugerændringer.