Den danske tennisspiller Holger Rune er ny ambassadør for Børns Vilkår og vil fremover bruge sin stemme og platform til at fremme organisationens arbejde for børn og unge i Danmark.
Holger Rune har tidligere støttet Børns Vilkår og BørneTelefonen – senest da han i marts donerede penge for hvert servees, han lavede i Masters-turneringen Indian Wells.
Nu har samarbejdet mellem Børns Vilkår og Holger Rune udviklet sig til et fast ambassadørskab, hvor Holger Rune løbende vil være med til at iværksætte initiativer og dele Børns Vilkårs budskaber og indsigter om børns og unges trivsel.
Dermed har samarbejdet om at indsamle penge i én tennisturnering udviklet sig til et mere forpligtende partnerskab, og det betyder meget for Holger Rune at kunne bidrage til at sætte fokus på området.
”Jeg er virkelig glad for og stolt af at være blevet ambassadør for Børns Vilkår. Det er en organisation, som udfører et stort og meget vigtigt stykke arbejde for udsatte børn i Danmark. Alle børn har ret til en tryg barndom og en voksen at tale med, så det betyder meget for mig, at jeg kan være med til at støtte Børns Vilkår og forhåbentlig gøre en forskel,” siger Holger Rune.
Ikke et tilfældigt valg
For den danske tennisstjerne er valget af Børns Vilkår ikke tilfældigt. Børns forudsætninger og muligheder for at leve et godt liv er et særligt fokusområde for Holger Rune.
”Jeg er meget bevidst om den gode opvækst og barndom, jeg selv har haft, og jeg er taknemmelig for de mange muligheder, det har givet mig. Desværre er det ikke alle, der er så privilegerede, og det gør et virkelig stort indtryk på mig, når jeg hører om børn, der er udsat for svigt. Derfor er det her en hjertesag for mig at kunne støtte Børns Vilkår og sætte fokus på det her vigtige område,” siger Holger Rune.
Børns Vilkår er taknemmelig for, at Holger Rune har valgt at bruge sin platform til at udbrede organisationens budskaber.
”Vi er glade for at kunne tage dette næste skridt i samarbejdet. Vi ved, at børn og unges trivsel fylder meget for Holger Rune, og vi er taknemmelige for, at så stort et sportsnavn vil hjælpe os med at sætte fokus på børn og unges trivsel i Danmark,” siger Lisbet Christoffersen, chef for kommunikation, engagement og presse hos Børns Vilkår.