Forside Generelle nyheder Trist nyt til Lurpak elskere: Lidl i stor kovending

Trist nyt til Lurpak elskere: Lidl i stor kovending

Lurpak
Privat

Der har været enorm efterspørgsel på tilbuddet.

Lige nu læser andre

Når man bladrer i tilbudsaviser, er der ofte noget, der springer i øjnene.

Et tilbud, der virker ekstra godt. Noget, der får mange til at stoppe op og kigge en ekstra gang.

Dagligvarer fylder meget i hverdagen for de fleste danskere.

Små prisforskelle kan hurtigt få betydning, når indkøbsvognen rulles gennem butikken.

Derfor bliver tilbud også flittigt delt og diskuteret. Både ved køkkenbordet og på sociale medier.

Læs også

Nogle gange går snakken dog hurtigere end varerne kan følge med.

Præcis det har mange oplevet i løbet af den seneste uge.

Et tilbud forsvandt

Et opsigtsvækkende smørtilbud til seks kroner prydede forsiden af Lidls tilbudsavis fra søndag den 7. november.

Tilbuddet vakte stor opmærksomhed og fik mange danskere til at kigge forbi butikken.

Kort tid efter blev forsiden dog ændret.

Læs også

Smørret var væk. I stedet blev kunderne mødt af et tilbud på valnødder til 20 kroner.

Forklaringen er, at Lidl ganske enkelt ikke kunne følge med efterspørgslen.

Kæden valgte derfor at fjerne smørret fra den digitale tilbudsavis for at undgå, at kunder gik forgæves.

Det oplyser Lidl til EkstraBladet.

“Vi har haft en markant større efterspørgsel på smør end forventet. Derfor har vi valgt at fjerne tilbuddet fra forsiden af vores digitale tilbudsavis, så vores kunder ikke går forgæves efter smør”, skriver pressechef Thomas Sejersen i et skriftligt svar til mediet.

Læs også

Ifølge Lidl var interessen så stor, at lagrene hurtigt blev tømt i flere butikker rundt om i landet.

Smør hitter stort

Lidl peger på, at danskernes appetit på smør spiller en afgørende rolle.

Produktet er populært, og når prisen presses langt ned, reagerer kunderne hurtigt.

Pressechef Thomas Sejersen forklarer samtidig, at detailkæderne konkurrerer om de samme varer og leverancer.

Det gør det vanskeligt at sikre ubegrænsede mængder, når efterspørgslen pludselig eksploderer.

Læs også

“Vores indkøbere kæmper med næb og klør for at have så store mængder af tilbudsvare som overhovedet muligt, men da vi ikke er den eneste detailkæde, som sælger disse fødevarer, oplever alle kæderne en øget efterspørgsel fra forbrugerne”, lyder det videre i svaret.

Resultatet blev derfor, at et tilbud, som mange havde set frem til, hurtigt forsvandt igen.

Ads by MGDK