Så mange startnumre blev sat til salg tirsdag klokken 10.00 til den store royale motionsfest i kondisko. Efter lidt over otte timer kunne alle fem værtsbyer – Horsens, Ribe, Viborg, Korsør og København/Frederiksberg – hænge de røde lamper ud og melde alt udsolgt til Royal Run ‘25.
”Vi er begejstrede, stolte og meget taknemmelige over den store interesse, som danskerne har vist for at deltage i Royal Run. Vi havde på fornemmelsen, at vi ville sælge alle startnumre til vores store motionsfest, men vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at det skulle ske på lidt over otte timer,” siger Jens Otto Størup, der er administrerende direktør i DGI og medlem af Royal Runs styregruppe.
Første tog kun fire timer
Efter lidt over fire timer kunne Horsens som den første værtsby melde alt udsolgt. Herefter fulgte Ribe, Viborg, Korsør og København/Frederiksberg i nævnte rækkefølge. I alle byer udbydes distancerne One mile, 5 kilometer og 10 kilometer.
Kapaciteten i de enkelte byer fordeler sig således:
Ribe: 10.000
Viborg: 17.500
Horsens: 15.000
Korsør: 10.000
København/Frederiksberg: 45.000
Til Royal Run ‘24 var der 95.330 tilmeldte, hvilket var ny rekord. Den rekord er nu slået med lidt over 2.000.
”97.500 solgte startnumre er rekord for Royal Run. Og samtidig er det rekord, at vi melder udsolgt på første salgsdag. Det vidner om, at danskerne har taget Royal Run til sig som en tradition, hvor de er aktive sammen med venner, familie, naboer og mange andre. Nu er det på med kondiskoene og gøre klar til 2. pinsedag, hvor vi holder royal motionsfest fem steder i Danmark,” siger Britt Spangsberg, der er chef for DIF Kommunikation, HR & Events og dermed Royal Run.
Om Royal Run
Royal Run fandt sted første gang i 2018 i anledning af H.M. Kongens 50-års fødselsdag. Siden da har motionseventet fundet sted 2. pinsedag hvert år.
I 2025 vil Royal Run blive afholdt 2.pinsedag, 9. juni 2025, i Ribe, Viborg, Horsens, Korsør og København/Frederiksberg.
Royal Run arrangeres af idrætsvisionen Bevæg dig for livet, og bagved står DIF, DGI og Dansk Atletik. TV 2 og TV 2-regionerne er mediepartner på Royal Run, og TrygFonden, Nordea-fonden og Novo Nordisk Fonden er strategiske partnere.