Flere steder i verden drøner inflationen derudad.
Priserne i blandt andet supermarkederne er eksploderet, og det får nu butikkerne til at tage nye metoder i brug for at hjælpe sine kunder gennem krisen.
Hos Salling Group - som blandt andet ejer Netto, Føtex og Bilka - har man fra juni tænkt sig at indføre et prisloft, som betyder, at prisen på flere hundrede basisvarer ikke kommer til at stige yderligere, selvom inflationen fortsætter med at stige.
Læs mere om det ved at trykke her.
Hos Asda, som er den anden største supermarkedskæde i Storbritannien, har man valgt at tage andre metoder i brug, som kun kommer enkelte af deres kunder til gode.
Den enorme kæde har nemlig ifølge Ladbible valgt at indføre 10 procent rabat på alt fra madvarer og tøj til legetøj og briller.
Der er dog den hage, at det kun er kunder, som arbejder i sundhedsvæsenet, brand og redning, Forsvaret eller inden for den offentlige sociale sektor, der kan få rabatten.
Kunder med disse erhverv har et såkaldt 'Blue Light Cars', som de kan vise ved kassen og på den må indkassere deres rabat.
I en pressemeddelelse fra Asda lyder det således: "Asha har i dag bekræftet, at det vil [...] genindføre 10 procent rabat i butikker til 'Blue Light Cars'-indehavere."
Bør danske butikker gøre det samme?