Skal man vælge internet fra YouSee, Fastspeed, Telia, Stofa? Måske Telenor eller Hiper?
Det er ikke, fordi vi danskere mangler internetudbydere, men vi kan lige så godt være ærlige: Der er stor forskel på, hvor god en oplevelse, man får med de forskellige udbydere.
Men hvis man synes, det er uoverskueligt at bevæge sig ind i junglen for at finde ud af, hvem der faktisk er den bedste internetudbyder, kan man få lidt hjælp fra rådgivningsvirksomheden Loyalty Group.
Hvert år sætter de nemlig de danske internetudbydere under lup, og i år har mere end 5000 danskere svaret på undersøgelsen BrancheIndex Internet, der rangerer internetudbyderne efter kundeloyalitet.
Og hvis man vælger at tolke kundeloyalitet som et udtryk for gode oplevelser, skal man som forbruger overveje at bestille internet fra selskabet Waoo.
For 12. år i træk indtager virksomheden nemlig førstepladsen og kan dermed bryste sig af at have Danmarks mest loyale kunder.
På andenpladsen finder man Altibox, og top tre rundes af med Hiper.
Kan ikke kun være held længere
Waoos direktør, Brian Lønroth, så tillægger selskabets medarbejdere og den samlede kundeoplevelse en meget stor andel af kundernes store og årelange loyalitet.
”Når Waoo for 12. år i træk bliver kåret som Danmarks bedste internetselskab af kunderne, så må vi nok konstatere, at det ikke kan tilskrives held, men om mange års konstant arbejde med kerneopgaven; nemlig glade kunder. I dag er der så lille forskel på produktet, internetselskaberne imellem, at det er hele oplevelsen, der gør en forskel for kunderne. Dygtige medarbejdere har aldrig været mere afgørende, og det handler ikke om at gøre alt fejlfrit, men om at løfte alle muligheder for at give kunderne en god oplevelse. Jeg er utrolig stolt,” siger han i en pressemeddelelse.
I den helt anden ende af skalaen finder man YouSee, som indtager sidstepladsen i årets brancheindeks.