Netto, Meny, Brugsen, Kvickly, Føtex, Bilka, Lidl.
Ja, der er nok steder at vælge imellem, når vi som danskere skal handle ind i løbet af ugen.
Konkurrencen blandt særligt discountkæderne kæderne er hård, men der er alligevel en kæde, der skiller sig ud.
Ifølge en ny rapport vil Rema 1000 nemlig nå op på en markedsandel på 19,2 procent om fem år, ligesom Christensen også forventer, at kæden vil åbne 55 butikker i løbet af den samme tid.
Men hvorfor har Rema 1000 så stor succes? Det skyldes en enkelt rolle, som deres konkurrenter på discountmarkedet ikke har:
Købmanden.
Jo mere arbejde, jo flere penge
Til B.T. forklarer retaileksperten Bruno Christensen, at konceptet med at have en købmand i hver butik er med til at øge incitamentet til at arbejde endnu mere.
"Det vil sige, at den selvstændige købmand tjener flere penge, jo mere arbejde han lægger i butikken. Der har du nøglen til, hvorfor deres butikker er mere succesfulde end den på anden side af gaden, for der har du en butikschef, der er ansat som funktionær," lyder forklaringen.
Det er nok også medvirkende til, at Rema 1000, ifølge rapporten, vil være den discountkæde i Danmark, der omsætter for mest per butik om fem år.
Det er Retail Institute Scandinacia, der står bag den nye rapport, og da Rema 1000 fejrede 25 års jubilæum i Danmark i 2019, forklarede Henning Bahr fra netop Retail Institute Scandinacia, at det er kædens forretningsmodel, der er afgørende for succesen.
Ligesom Bruno Christensen siger nu, så pegede Henning Barh for fem år siden i et interview med Vejle Amts Folkeblad også på, at købmændene er altafgørende for Rema 1000's succes.