Prisstigninger på vej: YouSee sender vigtig mail til kunderne

Forbrug

05/11/2023

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Det vil være en underdrivelse at sige, at mange er utilfredse ...

Allerede i september blev omkring en million danskere ramt af en af den slags nyheder, man helst vil være foruden.

YouSee varslede nemlig, at kunderne måtte forvente prisstigninger i det nye år, og i takt med, at vi nærmer os nytår, har teleselskabet sendt mails ud til kunderne for at informere om, hvordan prisstigningerne påvirker de enkelte kunder helt præcist.

En manøvre, der har vakt stærke følelser, når man kigger på Trustpilot og YouSees egen hjemmeside.

Ifølge B.T. vælter det nemlig ind med negative anmeldelser, rasende formuleringer og temmeligt mange trusler om, at kunderne nu agter at sige farvel til YouSee.

Nødvendige prisstigninger

YouSee erkender, at situationen ikke er ideel, men fra selskabets perspektiv er prisstigningen nødvendig.

Ifølge Thomas Rekling, der fungerer som presseansvarlig hos Nuuday, som YouSee er en del af, forklarer til B.T., at prisstiningerne skal dække de øgede omkostninger, selskabet skal betale til indholds- og netværksleverandører.

Netop fordi det er de øgede omkostninger, der skal dækkes, vil kunderne heller ikke opleve den samme prisstigninger.

“Vores kunder har forskellige produkter, der løbende prisjusteres for at afspejle de omkostninger, vi har til for eksempel indholds- og netværksleverandører," lydet det fra Thomas Rekling til B.T.

Forventet mellem 20 og 50 kroner

I september blev det meddelt, at prisstigningerne ville variere fra 20 til 50 kroner om måneden.

For faste tv-pakker ville prisen stige mellem 20 og 40 kroner, og for "Bland selv"-pakker, vil stigningen være mellem 30 og 50 kroner.

Grunden til, stigningen varierer, er, at den afhænger af mængden af inkluderet indhold i pakken. De kunder med de mindste pakker vil opleve de mindste stigninger, og de kunder med mest i pakkerne, vil så opleve de største stigninger.