Har været stor succes: Nu forlænger Lidl det med en måned

Forbrug

22/02/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Det skulle være sluttet d. 29. februar, men nu vil det vare til og med d. 31. marts!

En stor interesse og et markant øget salg får nu Lidl Danmark til at forlænge deres momsfri-kampagne, hvor forbrugerne kan spare 20 procent på frugt og grønt til og med marts måned i stedet for til slutningen af februar som først meddelt.

“Vi har haft en markant stigning i salget af frugt og grønt i februar måned. Vi kan konstatere, at kunderne bakker massivt op om initiativet og det får os nu til at forlænge kampagnen ind i marts måned. Dermed giver vi også kunderne mulighed for at få en lidt billigere påske, når de skal handle frugt og grønt til påskefrokosten”, siger Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Rabat svarer til momsen

Kampagnen går i alt sin enkelthed ud på, at Lidl reducerer prisen på alt frugt og grønt med 20 procent - hvilket svarer til momsen på varerne.

For at nyde godt af rabatten, skal man have downloadet Lilds loyalitetsapp Lidl Plus.

“Vi har valgt at køre kampagnen via Lidl Plus. Vi vil gerne vil have at endnu flere kunder får øjnene op for de mange tilbud, som der er i Lidl Plus. I februar har vi set en markant stigning i antallet af kunder, der har downloadet appen og som vi selvfølgelig håber, vil blive ved med at bruge Lidl Plus, siger Maria Lovecchio.

Det skal understreges, at Lidl stadig lever op til de gældende momsregler. Prisnedsættelserne svarer dermed til, hvad momsen udgør af den normale pris, men dagligvarekæden betaler stadig den lovpligtige moms.

Fokus på sundhed

Initiativet sker som en del af Lidls agenda om at give kædens kunder bedre muligheder for at træffe sundere valg.

En agenda Lidl især de seneste år har sat et stigende fokus på.  

“Initiativet er en del af et initiativ, hvor vi i 2024 vil undersøge, hvordan danskerne reagerer, når vi arbejder med vores priser på plantebaserede varer, økologi og frugt og grønt. Vi vil præsentere resultaterne af vores arbejde på en konference med temaet: “Skal dagligvarehandlen blande sig i danskernes sundhed” i slutningen af april måned, på vores nye HQ, siger adm. direktør i Lidl Danmark Jens Stratmann og fortsætter:

“I vores optik er der ingen tvivl om, at vi har et ansvar for at hjælpe den generelle folkesundhed på vej ved at give mulighed for at træffe endnu sundere valg, når man handler og vi vil dele vores erfaringer med alle interesserede politikere. Skubber det til folkesundheden? Det tror vi på at det gør”.