Selvom de nordiske lande er på mange måder ens, så skiller hvert land sig ud på nogle punkter.
Ifølge Tjek, der står bag appen eTilbudsavisen, var det i 2024 æg, der toppede danskernes liste over de mest søgte varer, efterfulgt af smør og skyr. Danskerne var også særdeles brandbevidste, da både Pepsi Max og Lurpak figurerede på top 20-listen.
Desuden viste vi større interesse for tilbud på fløde, øl og pølser end vores svenske og norske naboer.
Kaffe i høj kurs i Sverige
Kaffe indtog førstepladsen som svenskernes mest søgte tilbudsvare i 2024. Smør og Bregott var også storfavoritter i toplisten.
Sodavand var dog en klar topscorer med hele fire placeringer på listen: 9., 12., 13. og 15. pladsen.
Svenskerne viste desuden større interesse for tilbud på kartofler og vaskemiddel end danskerne eller nordmændene.
Nordmænd vil have Max
Pepsi Max var nordmændenes absolutte favorit i 2024. På Norges top 20-liste findes både brede og specifikke søgninger, som “ost” og “Norvegia”, “sodavand” og “Pepsi Max”, “energidrik” og “Monster”, “pizza” og “Grandiosa”.
Nordmændene søgte også mere efter tilbud på chokolade, energidrik og tacos sammenlignet med danskere og svenskere.
Sodavand stiger
En markant fællesnævner for de tre lande er den stigende interesse for tilbud på sodavand i år sammenlignet med sidste år.
I Danmark steg søgninger på sodavand med 24,1 % i år og Pepsi Max med 28,9 %.
I Sverige steg søgninger på Pepsi Max med hele 101,9 % i år og Pepsi med 91,3 %.
I Norge steg søgninger på sodavand med 24,0 % og Pepsi Max med 55,4 %.
Kilde: Insights by Tjek