Forside Generelle nyheder Kunder betalte tusindvis for varer de aldrig modtog – nu...

Kunder betalte tusindvis for varer de aldrig modtog – nu er dansk virksomhed gået konkurs

Konkurs
BreizhAtao / Shutterstock

Trods advarsler og vrede anmeldelser fortsatte møbelbutikken med at tage imod betaling.

Lige nu læser andre

Nu er butikken lukket – og mange kunder står tilbage uden varer og uden penge.

Den danske møbelhandler norliving med hovedsæde i Hillerød er gået konkurs. Det fremgår af Statstidende, efter en periode med alvorlige økonomiske problemer og utilfredse kunder, der aldrig modtog deres bestilte møbler.

En af dem er Hanne Allesø og hendes mand, der i maj betalte næsten 46.000 kroner for en sofa, som aldrig blev leveret. Parret havde tidligere handlet med norliving og følte sig trygge ved genbesøget – men tilliden blev brudt.

“Vi tænkte, vi kunne stole på ham. Vi havde jo handlet der før,” fortæller Hanne Allesø om mødet med butiksejer Patrick Jespersen.

Parret blev dog mistænksomme, da leveringen trak ud. Et opkald til producenten Hjort Knudsen afslørede, at norliving aldrig havde afgivet en ordre. Ifølge producenten havde forretningen også problemer med at betale til tiden.

Læs også

Virksomhedens regnskab for 2023 afslørede et underskud på knap to millioner kroner og en negativ egenkapital på 1,6 millioner. Samtidig havde norliving en kortfristet gæld på 6,5 millioner kroner – herunder 2,1 millioner i forudbetalinger fra kunder.

På Trustpilot er vrede anmeldelser væltet ind. Kunder beretter om manglende levering, dårlig kommunikation og tusindvis af kroner, de aldrig har set igen.

Ekstrabladet har forsøgt at få kommentarer fra ejerne, Mikkel Elgstrøm og Patrick Jespersen, men uden held.

Mens norliving nu er lukket, efterlades mange kunder uden de møbler, de har betalt for – og uden klarhed over, hvordan de får deres penge tilbage.

Ads by MGDK