Netto-kunder kan være blevet snydt: Erkender, at der er et problem

Forbrug

27/02/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Skrevet af J. Bøgen

Salling Group fortæller, at der arbejdes på en løsning.

Netto-kunder støder ind i uventede problemer med at opnå fordelsrabatter gennem kædens app, hvilket har ført til utilfredshed og forvirring.

Salling Group, der ejer Netto, erkender nu udfordringen og tilbyder løsninger til de berørte kunder.

Problemstillingen blev oprindeligt belyst efter en henvendelse fra en læser til B.T., som påpegede, at rabatter lovet til Netto+-kunder ikke altid blev indløst ved brug af digitale betalingskort.

Dette har medført, at nogle kunder, trods løfter om særlige besparelser, er gået glip af deres fordele.

Her opstår problemet

Salling Group forklarer, at kernen i problemet ligger i identifikationen af kunder som Netto+-medlemmer ved kassen.

"Årsagen til, at nogle kunder måske oplever, at plus-rabatter ikke indløses, er, at de ikke bliver korrekt identificeret som plus-kunde," meddeler Salling Groups presseafdeling til B.T..

Virksomheden påpeger, at selvom deres betalingsløsning er kompatibel med de fleste betalingsformer, er der visse specifikke betalingsløsninger, som ikke fungerer optimalt i dette system.

Sådan undgår du at blive "snydt"

Til trods for disse udfordringer, understreger Salling Group, at der findes en umiddelbar løsning for de berørte kunder.

De opfordrer kunder til aktivt at bruge deres personlige medlemsstregkode ved betaling for at sikre, at rabatterne bliver anvendt korrekt.

I et svar til B.T. forsikrer Salling Group, at de arbejder på at adressere problemet, så alle Netto+-kunder fremadrettet kan nyde godt af deres medlemsfordele uden besvær.